سایت ویژه

هرآنچه که نیاز دارید در این سایت پیدا می کنید

تور اروپا عید 1402 در رز آبی

تور اروپا عید 1402

تور اروپا عید 1402

 

 

تور اروپا‌  به همراه راهنما يك راه پرطرفدار براي سفر به اروپا است، اما اين روزها تورهاي گردشگري بسياري به همراه راهنما موجود است. چگونه تصميم مي گيريد كه كدام تور اروپا‌  براي شما مناسب تر است؟

به طور كلي، آژانس هاي مسافرتي و گردشگري تورهاي بزرگي براي سفر به اروپا همراه با راهنما ارائه مي دهند كه گاهي اوقات به 45 مسافر مي رسد. تعداد برنامه هاي موجود در تور اروپا  بسيار زياد است كه دوره هاي مسافرتي آنها از كمتر از يك هفته تا بيش از شش يا هشت هفته متغير است. برنامه هاي تور اروپا  معمولا شامل بازديد از چندين كشور مي شود اما تعدادي از آژانس هاي گردشگري در برنامه هاي تور اروپا‌ ، سفر به يك كشور را ارائه مي دهند. بيشتر تورهاي اروپا حداكثر دو شب در يك مكان مي مانند. اين قبيل تور اروپا  اغلب براي بازديد كنندگاني كه براي اولين بار به اروپا، انگلستان يا ايرلند سفر مي كنند و مي خواهند مقصدهاي زيادي را در مدت زماني محدود ببينند، بسيار مناسب است.

با توجه به سفر به يك كشور يا منطقه خاص، تور اروپا به صورت گروه هاي كوچك، نگاه دقيق تري به مقصدهاي مورد بازديد ارائه مي دهند. اين دسته از تور اروپا  معمولا كمتر از دوازده نفر، تورهاي گروهي كوچكي هستند كه اغلب سازماندهي شده و توسط صاحب شركت همراهي مي شوند . برنامه هاي سفر در اين نوع  تور اروپا عيد 1402   معمولا بيشتر از هفت تا ده روز طول مي كشد اما برخي تا يك ماه نيز به طول مي انجامد. طيف گسترده اي از اين نوع  تور اروپا  به ويژه با تمركز بر پياده روي، دوچرخه سواري، غذا و نوشيدني، هنر و زبان و گشت و گذار در باغ نيز در دسترس هستند. تورهاي گروهي كوچك اروپا مناسب مسافراني است كه قبلا به اروپا سفر كرده اند و مي خواهند دوباره به آن باز گردند و بيشتر وقت خود را در يك منطقه خاص و همچنين در كنار افرادي كه علاقه خاصي به غذا و نوشيدني هاي ايتاليايي دارند صرف كنند. در اين قبيل تور اروپا  اغلب در يك مكان به صورت طولاني مدت باقي مي مانند. گاهي اوقات يك مكان، محل اقامت براي كل مدت زمان تور درنظر گرفته مي شود.

 

چرا تور اروپا

اروپا يك قاره فوق العاده متنوع و سفر به اروپا بسيار هيجان انگيز و وسوسه كننده است. تور اروپا و ديدن از كشور هاي مختلف با جاذبه هاي ديدني بسيار ميتواند براي شما خاطرات بسيار لذت بخشي را به همراه داشته باشد. در سفر و تور اروپا هر كشور به طور شگفت انگيزي با كشور ديگر متفاوت است. اروپا سواحل زيبا، معماري تاريخي، خوردني هاي خوشمزه و مردمي با آداب و فرهنگ متفاوت دارد. دهكده هاي زيباي جنوب اسپانيا تا روستاهاي قطب شمال در اسكانديناوي و پاريس با همه زيبايش، كافي شاپ هاي آمستردام و سواحل ديدني يونان . زيبايي‌هاي اروپا نه تنها در شهرهاي بزرگ بلكه در روستا هاي كوچك شهري، پيست‌هاي اسكي و سواحل مديترانه نيز وجود دارد. تور اروپا جزو خاص ترين تور هاي گردشگري مي باشد. به دليل آب و هوا قاره اروپا كه آب و هواي معتدل و دلچسبي را دارد و همچنين طبيعت بي نظير ، سالانه تعداد زيادي از گردشگران تور اروپا به شهرهاي مختلف اين قاره سفر ميكنند. سفر به اروپا براي هر نوع مسافر ودر هر فصل سال جذابيت هاي جديدي به همراه دارد. در هر بار سفر به اروپا، مي توانيد تجربه اي جديد و متفاوت كسب مي كنيد.

 

.مزيت تور اروپا

مزيت اصلي استفاده از تور اروپا  اين است كه همه چيز براي شما از قبل برنامه ريزي شده است. محل سكونت، حمل و نقل و برخي وعده هاي غذايي و گشت و گذار، براي شما تنظيم شده است. تمام كاري كه شما بايد در تور اروپا  انجام دهيد اين است كه مطمئن شويد كه شما و چمدان تان در زمان مشخص شده آماده سفر باشد و از يك كشور هيجان انگيز به كشور هيجان انگيز ديگري برويد و از تور اروپا  لذت ببريد.

+ نوشته شده در  پنجشنبه 29 ارديبهشت 1401ساعت 9:39  توسط sadegh  بازدید 186 برچسب ها: رز آبی , تور عید ,تور اروپا , تور زوریخ , سفر,

سقف وافل چیست و چه مزایایی دارد؟

سقف وافل نوعی سازه ی ساختمانی مدرن است که معمولا از آن برای ساخت سقف هایی با دهانه های بلند بهره گرفته می شود.
این مدل سقف را به شکل معمول با استفاده از بتن مسلح می سازند و اغلب برای فضاهایی استفاده
می شود که دهانه های آن ۸ تا ۱۸ متر قطر دارد.
این سقف ها از ظاهری شبکه مانند برخوردار هستند در زبان عامه به آن ها سقف مشبک نیز می گویند.
نام این نوع سقف را به علت شباهت ظاهری به نان وافل انتخاب کرده اند.

با توجه به اینکه سقف وافل را برای ساخت سازه های دهانه بلند به کار می برند، این نوع سقف را معمولا
برای اماکنی مانند ایستگاه های قطار و مترو، فرودگاه، نمایشگاه ها، سالن و در برخی موارد منازل مسکونی
نیز استفاده می کنند.
از ویژگی های بارز این نوع سقف این است که در فضای های مختلف حجم مصالح نسبت به سایر سقف ها
کم تر بوده و همچنین سقف از وزن زیادی برخوردار نیست و در نتیجه فشار زیادی را متحمل نمی شود.

روش های اجرای سقف وافل چیست؟

در کل روش های اجرای سقف وافل به سه روش انجام می شود که به اجرای پیش ساخته، درجا و آماده
مشهور هستند.
در ادامه قصد داریم به بررسی این روش ها بپردازیم و به طور دقیق بگوییم که سقف وافل چیست؟

روش درجا:

در این شیوه بعد از آنکه ساخت ستون ها به پایان رسید نوبت به انجام عملیات داربست بندی افقی و عمودی
می رسد سپس قالب های وافل را بر روی داربست ها قرار می دهند.
این قالب ها اغلب به صورت مکعب، مربع و مستطیل طراحی می کنند.
فضایی در بین این قالب ها وجود دارد که کمک آرماتور بندی آن را پر می کنند.
بعد از انجام آرماتور بندی نوبت به عملیات بتن ریزی می رسد.
مرحله ی پایانی برای این نوع سقف قالب برداری است.
این شیوه را به عنوان کم هزینه ترین روش سقف وافل است و در ایران معمولا این نوع بیشتر از بقیه ی انواع
استفاده می شود.

اجرای پیش ساخته:

این شیوه را به عنوان ساده ترین روش اجرای واقل معرفی می کنند.
در این روش نخست وافل ها را در کارگاه یا کارخانه ها به شکل تکی و مجزا می سازند و پس از آن در
محل مورد نظر آن ها را به هم متصل می کنند.
مرحله ی بتن ریزی نیز پس از اتصال وافل ها انجام می پذیرد.

اجرای آماده:

در این روش از ساخت سقف وافل، سقف را به شکل آماده در کارخانه می سازند و سپس آن را
در ابعاد و اندازه های مختلف به محل کار برده و سپس به همدیگر متصل می کنند.
با توجه به اینکه این شیوه را به عنوان یکی از پرهزینه ترین روش های اجرای وافل می شناسند اما
فرایند نصب آن بسیار سریع و راحت اتفاق می افتد، در سال های اخیر که با پیشرفت تکنولوژی
مواجه بوده ایم این روش بسیار آسان و بدون دردسر انجام می شود.

سقف وافل از لحاظ زیبا شناسی

این نوع سقف از نظر زیباشناسی بسیار زیبا است و می توانید از آن به تنهایی و بدون اضافه کردن
هیچ نوع تزئینی آن را به کار برد.
با استفاده از المان های نوری و طراحی نورپردازی در این مدل از سقف ها می توانید فضای زیبا و
تاثیرگذاری را ایجاد کنند.
در صورتی که قصد دارید از سقف وافل استفاده کنید توصیه می شود که از سقف کاذب استفاده نشود.
یکی از قالب های متداول سقف های وافل نوع مربعی آن است که در بیشتر اماکن مشاهده می شود.
نمونه ی مثلثی آن کمتر از همه ی نمونه ها مورد استفاده قرار می گیرد.
نکته ی قابل ذکر در مورد این نوع سقف ها این است که ایجاد تغییرات در آن بسیار مشکل است
و تنها در زمان قالب گذاری این امکان وجود دارد که از لحاظ شکل و فرم آن را تغییر دهید.
با توجه به این مسئله امکان طراحی بر روی این سازه ها تنها به ایجاد نور پردازی و رنگ محدود می شود.

سقف وافل از لحاظ زیبایی بسیار جذاب است و همچنین از مقاومت بالایی برخوردار است.
معمولا از این نوع سازه های مدرن برای مکان هایی با سقف های بلند استفاده می کنند که با توجه به
اجرای سریع و آسان آن از محبوبیت زیادی برخوردار است.
با توجه به مزایایی زیادی که این نوع سقف دارد باید بدانید که ساخت آن در مناطق بادخیز با محدودیت هایی
همراه است این سقف در برابر ارتعاشات از مقاومت بالایی برخوردار است و برای اماکن عمومی که از ازدحام
بالایی برخوردار هستند مطلوب می باشد.

+ نوشته شده در  چهارشنبه 28 ارديبهشت 1401ساعت 17:19  توسط sadegh  بازدید 108 برچسب ها: سقف وافل, سقف های وافل, سقف وافل ساختمان, سقف وافل چیست,

کاربرد الگوی چکش و آشنایی با آن

کاربرد الگوی چکش

 

 

چنانچه در تحلیل تکنیکال،  الگوهای کندلی در محدوده زمان و مکان درست آن بررسی شوند، می توانند اطلاعات سودمندی را در مورد حرکات آینده نمودار به ما ارائه دهند و یکی از این الگوها که دارای قدمت بسیار بالایی می باشد، به الگوی چکش (Hammer) معروف است.

 دلیل نامگذاری این الگو، به خاطر شکل ظاهری آن بر روی نمودار است که به صورت یک چکش نمایان است. معمولا این الگو در کف ‌ها و به عنوان چکش صعودی و سقف ‌ها به عنوان چکش نزولی شکل می‌ گیرد و ممکن است که به صورت معکوس نیز باشد.

در ادامه مقاله می خواهیم در مورد الگوی چکش و اینکه نقش آن در  تحلیل تکنیکال  چیست، صحبت نماییم پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی این الگوی کندلی بپردازیم.

کاربرد الگوی چکش در دلفین وست : 

 

الگوی چکش چیست؟

الگوی چکش، یک الگوی کندلی است که در آن قیمت بعد از شروع یک کندل، کاهش یافته و شروع به ریزش می نماید، ولی در همان کندل نیز دوباره رشد یافته و تا نزدیکی قیمت اولیه آن جهش می یابد. بدین صورت و با این حرکت، یک کندل شبیه به چکش شکل می گیرد که اندازه سایه پایینی آن، تقریباً  دو برابر اندازه بدنه کندل است. می دانیم که بدنه یک کندل، نشانگر نقاط اولیه و پایانی است، ولی سایه‌ ها نیز نشانگر مقادیر حداکثری و حداقلی در یک کندل می باشند.  

در واقع هنگامی که قیمت ها در یک بازه زمانی واحد(تایم فریم )، کاهش یافته، ولی در همان بازه زمانی، خریداران شروع به خرید نمایند یک بازگشت قیمتی رخ می دهد و یک الگوی چکش ایجاد می ‌شود. یعنی می توان گفت این الگو، بیانگر یک کف احتمالی است که در آن همزمان با تسلیم فروشندگان و خریداران قدرت می ‌گیرد.

الگوی چکش در کف، زمانی قوی ‌تر می ‌شود که بعد از حداقل 3 کندل نزولی، مشاهده شود. کندل نزولی، کندلی است که قیمت پایانی آن، پایین ‌تر از قیمت اولیه آن باشد.

در واقع زمانی می توان به درستی الگو را تایید نمود و گفت رخ داده است که کندل بعدی، بالای قیمت پایانی کندل چکش، بسته شود. در واقع کندل بعدی، باید نشانگر قدرت بالای خریداران باشد. معامله ‌گران با دیدن کندل تأیید، معمولاً وارد موقعیت های خرید می ‌شوند و یا موقعیت فروش خود را می ‌بندند.  چنانچه شما نیز در شمار آن دسته از افرادی هستید که پوزیشن لانگ و یا خرید می‌ گیرید، در نظر داشته باشید که حد ضرر شما باید زیر سایه کندل چکش قرار گیرد.

نکته ای که باید در مورد الگوی چکش اشاره نمود این است که این الگو، معمولا به صورت تنها مورد استفاده قرار نمی گیرد. در واقع این الگو و تایید آن با یک سیگنال از اندیکاتورها یا پرایس اکشن می‌ تواند اعتبار الگو را افزایش دهد.

کاربرد الگوی چکش

+ نوشته شده در  دوشنبه 26 ارديبهشت 1401ساعت 23:58  توسط sadegh  بازدید 140 برچسب ها: آشنایی با الگوها , درباره دلفین وست , درباره بیت کوین , ارزدیجیتال , فارکس , اتریوم,

تغذیه و قیمت غذای بچه گربه

غذای گربه‌ها هم مانند حیوانات دیگر به دو دسته کلی تقسیم می‌شود. غذای خشک و غذای مرطوب (کنسرو و پوچ ) گربه. این غذاها را می‌توان هم از پت شاپ‌ها تهیه کرد و هم در خانه درست کرد. با خواندن این مطالب در ادامه می‌توانید تصمیم‌گیری کنید که کدام نوع غذای گربه بهتر و باب میل دوست کوچک شماست و او را خوشحال می‌کند.

گربه‌ها جزو بهترین هم‌خانه‌های انسان‌ها هستند. سبک زندگی خاص، ماجراجویانه و مستقل این موجودات پشمالو باعث شده تا ادم‌های زیادی گربه‌ها را به عنوان حیوان خانگی یا بهتر بگوییم هم‌خانه انتخاب کنند. گربه‌ها از هرگونه و نژادی، در هر محیطی دارای عادت‌های غذایی و رفتاری مخصوص خود هستند. 

غذای خشک گربه

غذای خشک گربه به غذایی گفته می‌شود که توسط کارخانه های تهیه غذای خشک، درست شده و حاوی انرژی و مواد مورد نیاز بدن گربه‌ها هستند. اگر بسته غذای خشک گربه رو باز کنید، می‌بینید که محتویات این بسته شبیه به بیسکویت‌های ریز و خشک به رنگ قهوه ای هستند. این نوع غذا پخته شده و خشک شده هست و به همین دلیل می‌تواند برای طولانی مدت بدون فاسد شدن نگهداری شود. میزان رطوبت غذای خشک گربه و کلا غذاهای خشک حدود 6 تا 10 درصد است برای همین است که به آن غذای خشک می‌گویند.

غذای خشک معمولا با توجه به سن و نژاد گربه‌ها در پت شاپ‌ها فروخته می‌شوند و دارای طعم‌های مختلفی مانند ماهی، مرغ، گوشت و یا حتی ترکیبی از این طعم‌ها هستند و شما می‌توانید با توجه به ذائقه ‌ی گربه‌تان آن‌ها را تهییه کنید.

ترکیبات غذای خشک گربه بسته به نوع غذای خشک می‌تونه خیلی متنوع باشه، اما در هر صورت باید حاوی ترکیبات و مواد مغذی لازم و مورد نیاز بدن گربه باشه.

مواد تشکیل دهنده غذای خشک باید عمدتا پروتئین و چربی حیوانی (انواع گوشت مثل مرغ، گوساله، ماهی، بوقلمون و …) باشه و بعد موادی مثل غلات، کربوهیدراتها، سبزیجات و ویتامین ها و مواد معدنی هم می‌تونه به غذا اضافه بشه.

تغذیه و قیمت غذای بچه گربه

برای گربه تازه متولد شده چیزی مناسب‌تر از شیر مادرش نیست. اما ممکن است شرایطی پیش بیاید که مادر توله گربه در دسترس نباشد و شما مجبور باشید که او را تغذیه کنید. برای این کار بهتر است از شیرهای بدون لاکتوز و یا شیر خشک مخصوص گربه‌ها استفاده کنید. گربه‌ها موجوداتی هستند که دارای دستگاه گوارش بسیار حساس هستند و محرک‌هایی مانند لاکتوز معده آن‌ها را اذیت خواهد کرد.
بچه گربه باید تا ۱ ماهگی فقط شیر خشک و از ۱ تا ۲ ماهگی شیر خشک به همراه غذای خشک بچه گربه بخورد. غذای خشکی که بچه گربه‌ها و گربه‌های جوان باید مصرف کنند باید حاوی مقدار بیشتری پروتئین، انرژی و کلسیم باشد تا به رشد آن‌ها کمک کند زیرا گربه‌ها در این سن دارای فعالیت بیشتری هستند و از همه مهم‌تر اینکه دائم در حال رشد هستند. اگر غذای بچه گربه‌ها مناسب نباشد می‌تواند منجر به سرکوب سیستم ایمنی، پوکی استخوان و به وجودآمدن بیماری‌های مختلفی شود.  با بزرگتر شدن گربه کم کم غذای خشک را هم به رژیم غذای او اضافه کنید و از طرف دیگر شیر را از وعده‌های غذایی او خارج کنید و یک نوع غذای مرطوب را  جایگزین شیر کنید. شما برای تهیه غذای مخصوص بچه گربه و اطلاع از قیمت غذای بچه گربه می توانید به پت شاپ معتبر دیجی پت مراجعه کنید.

 
+ نوشته شده در   24 ارديبهشت 1401ساعت 5:42  توسط sadegh  بازدید 252 برچسب ها: قیمت غذای بچه گربه,خرید غذای بچه گربه,غذای بچه گربه,غذای بچه گربه چیست,

نگهداری از سگ دوبرمن + غذای سگ دوبرمن پینچر

نژاد سگ دوبرمن، یکی از نژادهای پرطرفدار در ایران است که به عنوان سگ نگهبان پرورش داده می‌شود. سگ دوبرمن به علت هوش بالا و قدرت بدنی فوق العاده‌ای که دارد در گروه سگ‌های محافظتی جهان قرار گرفته است.

تاریخچه دوبر من + توله دوبرمن

سگ دوبرمن حاصل آزمایش‌های یک مامور مالیات آلمانی به نام کارل فردریش لوئیس دوبرمن در سال 1890 است و به همین دلیل با این نام خوانده می‌شود. حساسیت و سختی شغل دوم کارل که نگهبانی دادن بود، باعث شد تا او به فکر داشتن همراهی قدرتمند و باهوش باشد. حاصل آزمایش‌های کارل دوبرمن یک نسخه بزرگ‌تر از سگ پینچر آلمانی بود.

البته هنوز اصالت و سابقه نژادی dobermann مقداری ناشناخته است. اما گفته می‌شود دوبرمن از ترکیب سگ‌ روتوایلر، تریر سیاه، قهوه‌ای و پینچر آلمانی به وجود آمده است. سگ‌های دوبرمن امروزی حاصل ترکیب اجداد این نژاد با نژادهای دیگر توسط افراد مختلف هستند.

در قرن نوزدهم جهت امنیت بیشتر، همراه کارمندان بازدید کننده کشور آلمان که برای جمع آوری مالیات به درب منازل مراجعه می‌کردند، dobermann فرستاده می‌شد؛ به همین علت آلمانی‌ها در آن زمان این نژاد را با نام سگ جمع کننده مالیات می‌شناختند.

dobermann سگ دوبرمن پلیس (سگ گرگی پلیسی) وظایفی مانند: سگ جست و جو کننده و نجات دهنده،  کمک کننده و خدماتی برای معلولین و در مسابقات رقابتی سگ ها را دارد و در این زمینه ها به خوبی خودش را نشان داده است.

سگ دوبرمن پینچر در سال 1908 در AKC پذیرفته شد؛ و در جایگاه پنجاه و نهم این باشگاه قرار دارد.

ویژگی های ظاهری سگ دوبرمن (Dobermann)

سگ دوبرمن نژادی با بدن مربعی شکل، اندازه متوسط، ساختار فشرده، عضلانی، چابک و قدرتمند است.

قد و وزن سگ دوبر

  • نرها

قد: ۶۸ تا ۷۲ سانتی متر

وزن: ۴۰ تا ۴۵ کیلوگرم

  • ماده‌ها

قد: ۳۲ تا ۳۵ سانتی متر

وزن: ۳۲ تا ۳۵ کیلوگرم

دیگر مشخصات دوبر من

  • بدن عضلانی و ورزشکاری
  • گردن بلند
  • شانه های عضلانی
  • گوش های برافراشته یا خمیده
  • پوشش بدن ضخیم، کوتاه، براق و صاف

نگهداری از سگ دوبرمن:

  • سگ دوبرمن برای این که سالم بماند و از رفتارهای مخرب دور باشد، نیاز زیادی به ورزش و دویدن روزانه دارد. این نژاد بیشتر برای زندگی خارج از شهر و در روستا مناسب بوده و نسبت به صداهای بلند حساس است. اگر سگ دوبرمن خود را در حیاط نگهداری می‌کنید بهتر است دور حیاط را حصارکشی کنید تا خودش و حیواناتی که ندانسته وارد قلمروی او می شوند در امنیت باشند. سگ های دوبرمن در آب و هوای سرد آسیب پذیر هستند.
  • به دلیل غریزه ی شکار بالایی که دارد از دنبال کردن حیوانات کوچک لذت می برد بنابراین باید بیرون از منزل قلاده داشته باشد.
  • غریزه نگهبانی و محافظت کردن در این نژاد بشدت بالاست. به همین دلیل وقتی وارد یک خانواده می‌شود به خوبی از آن محافظت می‌کند؛ اما بیش از حد محافظه کار شدن سگ دوبرمن باعث می‌شود نسبت به غریبه‌ها حساسیت زیادی نشان دهد. سگ دوبرمن اگر به خوبی اجتماعی نشود احتمالا احساس غالب بودن خواهد کرد.
  • با ملایمت و احترام با سگ دوبرمن برخورد کنید. در آموزش صبر و حوصله به خرج دهید تا سگ دوبرمن خوش رفتاری داشته باشید.

دامپزشکان این نژاد را برای خانواده‌هایی که می‌خواهند بچه‌دار شوند یا کودک زیر 5 سال دارند توصیه نمی‌کنند.

برنامه واکسیناسیون سگ دوبرمن ( واکسن سگ دوبرمن)

علاوه بر واکسن هفت گانه سگ (دیستمپر، هپاتیت، پاروو ویروس، پارا آنفلوآنزا و لپتوسپیروز) گاهی استثنائاتی در واکسیناسیون سگ وجود دارد که باید درباره آن با دامپزشک مشورت کرد.

غذای سگ دوبرمن پینچر

    • غذای سگ دوبرمن  پینچر باید متناسب با سن و متابولیسم بدن او باشد. همچنین باید توجه داشته باشید که از غذای سگ با برند معتبر استفاده کنید.
    • به سگ دوبرمن خود روزانه غذای خشک با کیفیت بالا در دو وعده با اندازه 2.5 الی 3.5 فنجان بدهید.
    • همیشه مقدار کافی آب تمیز و شیرین در اختیارش قرار دهید.
    • استفاده از تشویقی ها کمک مهمی در آموزش دادن می‌کند، اما استفاده زیاد از آن باعث چاقی در سگ دوبرمن می‌شود.

درمورد وزن و رژیم سگ خود حتما با دامپزشک مشورت کنید.

نظافت نژاد دوبرمن

  • سگ دوبرمن نیاز چندانی به حمام کردن ندارد. تنها زمانی که روی چیزهای کثیف غلت بزند و بوی بدی به خود بگیرد باید به حمام برود.
  • ریزش مو در سگ دوبرمن زیاد نیست به همین علت برای جلوگیری از آن باید موهای بدنش را به صورت هفتگی شانه کنید.
  • بهتر است دندان‌های سگ دوبرمن خود را روزانه مسواک بزنید تا از بروز بیماری‌های دهان و دندان جلوگیری شود.
  • ناخن‌های سگ دوبرمن خود را ماهانه کوتاه کنید. بهتر است برای کوتاهی ناخن سگ به دامپزشک مراجعه کنید. زیرا ناخن سگ رگ خونی دارد و اگر بیش از حد مجاز آن را کوتاه کنید، ممکن است منجر به خونریزی شود.
  • برای جلوگیری از عفونت‌های احتمالی هفته‌ای یک بار با استفاده از یک گوش پاک‌کن کتانی و مرطوب، داخل گوش سگ دوبرمن خود را به آرامی مالش دهید و تمیز کنید. دقت کنید که گوش پاک کن را داخل کانال گوش سگ فرو نکنید و تنها قسمت خارجی آن باید تمیز شود.
  • کف پاهای سگ دوبرمن خود را مرتبا بررسی کنید چون نسبت به این ناحیه حساسیت زیادی دارند.

برای اینکه اقدامات نظافتی را بدون دردسر انجام دهید بهتر است سگ دوبرمن خود را از زمان تولگی با این اقدامات آشنا کنید. همچنین استفاده از غذای تشویقی کمک بسیاری به شما می کند.


معایب سقف کرومیت چیست؟

 

مراحل اجرا،  مزایا و معایب سقف کرومیت 


1- نصب تیرچه های کرومیت


در این مرحله ابتدا باید تیرچه های کرومیت مورد بررسی قرار بگیرند تا از لحاظ ظاهری سلامت آن ها تایید گردد. سپس برای اجرای سقف تیرچه کرومیت نیاز است تیرچه ها را غالبا با فاصله 70 سانتی متر از هم درون دهانه تیرها نصب کنند. البته لازم به ذکر است که این فاصله وابسته به نوع قالب میتواند متغییر باشد. از نکات مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد تراز بودن نبشی بالای تیرچه ها با تیرهای سقف میباشد.پس از اینکه کار جای گذاری تیرچه ها به پایان رسید ورق های زیرین را به تیرها جوش می دهند. لازم به ذکر است که نباید بال فوقانی جوش داده شود.


2- جای گذاری بلوک سقفی


عملکرد بلوک سقفی در سقف تیرچه کرومیت همانند سقف تیرچه بلوک است یعنی از انواع آنها برای پر کردن فاصله ما بین تیرچه ها استفاده می شود. بلوک های سقفی انواع مختلفی نظیر بلوک سقفی سفالی، بلوک سقفی سیمانی و یا بلوک سقفی یونولیتی (پلی استایرن) دارند. قبل از خرید و جای گذاری بلوک های سقفی، حتما آنها را کنترل کنید تا کاملا سالم و عاری از هرگونه شکستگی و ترک خوردگی باشند.
بهترین بلوک سقفی برای استفاده در این نوع سقف، بلوک سقفی پلی استایرن است. زیرا استفاده از آن موجب کاهش وزن سقف، کاهش هزینه و زمان اجر می گردد و می توان گفن وزن سنگین جز معایب سقف کرومیت به حساب نمی آید. چنانچه برای پر کردن فضای خالی مابین تیرچه ها در سقف تیرچه بلوک، تمایل به استفاده از بلوک سقفی پلی استایرن دارید توصیه می کنیم حتما قبل از اجرا سطح بلوک های تحتانی را با رابیتس بپوشانید. برای جلوگیری از سقوط بلوک های سقفی در هنگام بتن ریزی نیاز است با دقت و توجه بسیار زیادی آنها را جایگذاری کنید. ضمنا عمل بلوک چینی باید به نحوی باشد که فضاهای خالی به حداقل ممکن برسند.


3- اجرای کلاف عرضی


در این مرحله ابتدا باید با توجه به ابعاد دهانه، محل های اجرای کلاف عرضی مشخص گردند سپس با استفاده از تخته قالب و جوش کلاف ها به تیرچه های فولادی متصل شوند. محل برخورد انتهای کلاف عرضی در بالا و پایین به تیر فرعی باید کنترل و مهار گردد. ضمنا عرض کلاف نباید کمتر از 10 سانتی متر باشد.


کلاف عرضی به 2 روش اجرا می شود:


در روش اول برای قسمت پایینی از قالب های بتنی آماده استفاده می شود. همچنین به بال فوقانی یک میلگرد به قطر 12 میلی متر، بدون خم و کاملا مستقیم جوش داده می شود.
 در روش دوم به بال تحتانی یک میلگرد و به بال فوقانی، میلگرد فوقانی کلاف عرضی با موازات از هم و عمود بر تیرچه ها جوش داده می شود. در این روش قالب بندی با استفاده از تخته هایی با ضخامت 2 سانتی متر و عرض 12 سانتی متر انجام می شود. در سقف تیرچه کرومیت استفاده از کلاف عرضی، الزامی می باشد.


4- اجرای میلگردهای حرارتی


میلگردهای حرارتی را در جهت عمود بر تیرچه ها و در قسمت بالای سقف به تیرچه ها جوش می دهند و یا با استفاده از سیم آرماتور بندی به یکدیگر متصل می کنند. این امر به منظور مقابله با تنش های ناشی از افت و تغییر دما انجام می شود. میلگردهای حرارتی غالبا از نوع میلگردهای نمره 6 کلافی ساده می باشند.


5- بتن ریزی


عملیات بتن ریزی، آخرین مرحله در اجرای سقف تیرچه کرومیت می باشد. درصورت استفاده از بلوک سقفی یونولیتی در اجرای این نوع سقف، ابتدا باید تکه های اضافی یونولیت از مابین تیرچه ها جمع آوری شوند سپس عملیات بتن ریزی انجام شود. در این مرحله دقت کنید تا بتن در یک محل تخلیه نگردد.

 

کلام آخر


در این مقاله درمورد نحوه اجرا کردن سقف تیرچه کرومیت توضیح دادیم. امیدواریم که مطالب این مقاله مورد مطالعه و استفاده شما عزیزان قرار بگیرد. خوشحال می شویم از اینکه نظرات و پیشنهادات خود را درمورد تمامی مقالات منتشر شده از وب سایت Yazdsofalin.Com با ما در میان بگذارید.

+ نوشته شده در  شنبه 24 ارديبهشت 1401ساعت 17:44  توسط sadegh  بازدید 153 برچسب ها: سقف کرومیت, سقف تیرچه کرومیت, سقف تیرچه فلزی, سقف های تیرچه فلزی در ساختمان,

شرایط نگهداری و تغذیه + خرید غذای سگ سرابی

دلیل محبوبیت سرابی چیست؟

یکی از دلایل عمده محبوبیت و برتری این سگ در ایران، قدرت جسمانی بالا و جسارت و شجاعت آن است. با اینکه این سگ جزو برترین سگ های نگهبان می‌باشد ولی به خاطر بی توجهی هایی که در مورد حفظ اصالت و نژاد این سگ ارزشمند بوده است، تا حدودی نژاد سرابی اصالت خود را از دست داده است. حتی در زادگاه خود یعنی شهر سراب نیز سگها مثل گذشته خالص نیستند و امروزه سگ های خالص کمی‌در ایران وجود دارد.

سر بزرگ، پنجه های قدرتمند، پاهای قوی و فک بزرگی که این سگ دارد، باعث شده است که این نژاد به یکی از خطرناک ترین نژادهای سگ در ایران تبدیل شود.

مشخصات نژاد سگ سرابی اصیل

این سگ ایرانی به دلیل قدرت زیاد، قدمت و فیزیک سالمی‌که دارد بسیار مشهور و محبوب است. مردم جهان و علاقه مندان به سگ های نگهبان، این سگ را با نام هایی مانند ماستیف ایرانی، شپرد ایرانی و سگ سرابی می‌شناسند.

در ایران بخصوص در قسمت های شمال و شمال غربی، این سگ را به عنوان یک سگ نگهبان در برابر دزد، خرس و گرگ به کار می‌گرفتند. البته در حال حاضر نیز تعداد زیادی از افراد ایرانی از سگهای سرابی به عنوان نگهبان خانه، باغ، ویلا، کارگاه و گله هایشان استفاده می‌کنند.

با توجه به بررسی هایی که صورت گرفته، سگ سرابی جزو یکی از قویترین و بزرگترین نژاد های سگ در جهان می‌باشد.

طول عمر سگ سرابی

سگ‌های سرابی در سنین بلوغ و بعد از بلوغ به سرعت رشد می‌کنند و وزن آنها افزایش پیدا می‌کند. به همین دلیل این سگها نیاز فراوانی به تحرک دارند. عدم تحرک در این سگها میتواند مشکلاتی را برای آنها به وجود آورد و میتواند آزار دهنده باشد.  توجه داشته باشید که فعالیت و تحرک از ملزومات زندگی سگ های سرابی می‌باشد که در صورت عدم وجود تحرک باعث خشم و سستی این سگ می‌شوید که بعد از مدتی این سگ ممکن است دچار افسردگی و ضعف عضلانی شود. به توجه به سبک زندگی که این سگ ایرانی دارد طول عمری حدود ۱۲ تا ۱۷ سال دارد که نسبت به تعداد زیادی از نژاد های مختلف سگ خارجی بسیار زیاد می‌باشد.

 

شرایط نگهداری و تغذیه + خرید غذای سگ سرابی

سگ سرابی، سگی غول پیکر با استخوان بندی سنگین، عضلاتی قوی و سری بزرگ شناخته شده است.

این سگ ها تا ۲ سالگی رشد کرده و نباید تا این سن فعالیت های خیلی سنگین مانند جنگ و جفتگیری برای آنها برنامه ریزی کنید. برای آراستن این سگ ها هر گونه آراستن برای آنها مناسب می باشد. برس کشیدن و شانه زدن منظم و استحمام در مواقع ضروری پیشنهاد می‌شود.

خرید غذای سگ سرابی

اگر می‌خواهید خودتان یک مکمل مقوی و مغذی و سالم برای سگتان درست کنید بهتر است چند عدد تخم مرغ آب پز،شیر،نان،گوشت یا مرغ آب پز، سیب زمینی و هویج آب پز استفاده کنید. اینها ها را خوب مخلوط کنید و بعد می‌توانید به عنوان یک غذای سالم و مغذی آن را به توله بدهید و خواهید دید که توله سگتان بسیار قوی و خوش هیکل و بزرگ جثه می‌شود. نکته ای که د راینجا وجود دارد این است که باید از چاقی حیوان جلوگیری کرد چون بسیار مستعد افزایش وزن و چاق شدن است. اما نباید بعد از هر وعده ی غذایی به سگ ورزش دهید چون ممکن است دچارنفخ شود.

از غذا های دیگر که میتوانید هر چند وقت یکبار به سگ بدهید ماهی آب پز (به شرط نداشتن استخوان)، اگر به سگتان پای مرغ می‌دهید حتما ناخن های پای مرغ را بگیرید و هر چه توله ی شما بزرگتر شود باید حجم این غذا ها را بیشتر کنید. اگر در وعده های مختلف از نان هم استفاده کنید مفید است چرا که نان انرژی مضاعفی از مقدار غذای اصلی توله به او می‌دهد و هم هضم غذا را برای سگ آسان تر می‌کند. همچنین غذای خشک یکی از بهترین غذاها جهت خرید غذای سگ سرابی می باشد.

تغذیه سرابی چگونه باید باشد؟

غذای خشک مناسب برای این سگ با مقادیر مشخص و استانداردی از پروتئین، روغن خام و چربی، فیبر، خاکستر، رطوبت، سدیم، کلسیم، فسفر و … در بسته بندی های مناسب عرضه می شود.

تغذیه، شرایط و محیط نگهداری این سگها روی قدرت و برتری آنها تاثیرات زیادی گذاشته و کسانی که به علوم نگهداری آن آگاه هستند همواره سگ های برتری را پرورش می‌دهند و  کسانی که به این علوم اهمیت نمی‌دهند یا از آن می‌گذرند نمی‌توانند سگهای خوبی رو پرورش نمی‌دهند. این سگ از همدمی‌با صاحب خود اوج لذت را می‌برد و بهتر است برای پیاده روی این سگ را به دنبال خود ببرید.

+ نوشته شده در   21 ارديبهشت 1401ساعت 2:9  توسط sadegh  بازدید 274 برچسب ها: خرید غذای سگ سرابی,بهترین غذا برای سگ سرابی,تغذیه سگ سرابی,

ساخت تشویقی گربه

گربه یکی از حیوانات ملوس خانگی شناخته می‌شود که نگهداری از آن به توجه و دقت زیادی نیاز دارد. شاید فکر کنید که برای نگهداری از یک گربه زیبا فقط باید مواد غذایی او را تامین کنید و از تهیه تشویقی برای گربه غافل باشید. اما بهتر است بدانید که ساخت تشویقی گربه و محیا کردن آنچه تاثیری بر سلامت این حیوان خانگی و ایجاد رابطه دوستانه با شما دارد. در این مطلب قصد داریم شما ر ا با خرید تشویقی گربه آشنا کنیم، و به شما بگوییم که تشویقی گربه شامل چه مواردی است .  پس تا پایان آن با ما همراه باشید.

تشویقی گربه چیست؟

گربه‌ها نسبت به سایر حیوانات خانگی مانند سگ کمتر به حرف‌های صاحب خود گوش می‌دهند. این حیوان خانگی معمولا کاری را که دوست داشته باشد، انجام می‌دهد. اما شما می‌توانید با ساخت تشویقی گربه اندکی در رفتار او تغییر ایجاد کنید. تشویقی گربه که به نام اسنک یا تریت نیز شناخته می‌شود، شامل تکه‌های کوچک از مواد غذایی موردعلاقه گربه است. این تشویقی علاوه بر اینکه یک ماده غذایی دوست‌داشتنی برای گربه محسوب می‌شود، شامل درصد بالایی پروتئین و مواد مغذی است.

جایزه گربه برای سلامت این حیوان بسیار مفید بوده و یک نوع مکمل غذایی است که بیشتر آن را به‌عنوان میان وعده برای گربه تهیه می‌کنند. این نوع ماده غذایی علاوه بر مزیت‌های که گفتیم یک خاصیت بسیار مفید برای گربه دارد و آن کاهش میزان استرس در این حیوان ملوس است.

ساخت تشویقی گربه

برای تهیه تشویقی گربه شما می‌توانید آن را به‌صورت آماده از فروشگاه خریداری کنید، یا در منزل به ساخت تشویقی گربه اقدام کنید. برای ساخت این تشویقی در منزل می‌توانید از مواد غذایی مختلفی که گربه به خوردن آن تمایل دارد، استفاده کنید. همچنین تهیه این اسنک در منزل زمان کمی نیاز دارد. در ادامه شما را با دو روش ساخت تشویقی برای گربه در منزل آشنا می‌کنیم.

تشویقی گربه

  • روش اول

در این روش شما به ران مرغ، تخم‌مرغ، جو دوسر، آرد و برگ اسفناج نیاز دارید. بعد از پختن مرغ آن را در غذا ساز ریخته  با اسفناج، جو دوسر و تخم‌مرغ ترکیب کنید. به مخلوطی که آماده کردید مقداری آرد اضافه کنید، آن را با وردنه صاف‌کرده و به شکل‌های مختلف و قطعات کوچک برش دهید. در مرحله بعد قطعات را در فر بگذارید تا آماده شود.

  • روش دوم

مواد اولیه‌ای که در این روش استفاده می‌شود، شامل تخم‌مرغ، تن ماهی و روغن است. در این روش باید فقط از سفیده تخم‌مرغ استفاده کنید، آن را در مخلوط‌کن بریزید تا سفت شود. در مرحله بعد تن ماهی را اضافه کنید. مواد را در فر قرار داده تا خشک شود. سپس مراحل اسنک گربه آماده است.

 در تهیه تشویقی گربه باید به چه نکاتی توجه کنید؟

انواع مختلفی از تشویق گربه با طعم‌های مختلفی در بازار وجود دارد، اما در انتخاب آن باید موارد مختلفی را در نظر داشته باشید. از این موارد می‌توان به سن گربه، وزن آن، جنسیت، نژاد گربه و موارد دیگری توجه نمایید. باید این تشویقی به‌عنوان وعده اصلی غذای گربه در نظر گرفته نشود و روزانه حدود 10 درصد از ماده غذایی موردنیاز گربه را تامین کند. توجه کنید که میزان استفاده بیش‌ازحد این اسنک سبب چاقی گربه خواهد شد.

درصد میزان مواد مغذی در انواع اسنک‌ها باهم متفاوت است. به همین دلیل نمی‌توان بدون اطلاع از وضعیت سلامت گربه به ساخت تشویقی اقدام کرد. برای تهیه این تشویقی بهتر  است با یک دامپزشک مشورت کنید که بر اساس کمبود ویتامین‌های بدن گربه یکی از انواع آن را انتخاب کند. در ادامه بحث تشویقی گربه شامل چه مواردی است می رسیم به نخوه خرید تشویقی که در ادامه به آن می پردازیم.

خرید تشویقی گربه

نگهداری از گربه نیز مانند سایر حیوانات نیاز به توجه و دقت زیادی دارد. به همین دلیل بهتر است غذا و تشویقی گربه را از یک فروشگاه خوب و باکیفیت تهیه کنید. تهیه غذای گربه از یک فروشگاه خوب باعرضه محصولات باکیفیت می‌تواند، تمام مواد مغذی و ضروری برای بدن این حیوان خانگی را فراهم کند. شما می‌توانید از سایت هپت نیز این محصول را تهیه کنید. تشویقی گربه به‌صورت آماده و بسته‌بندی‌شده در فروشگاه‌های مربوطه به فروش می‌رسد.

+ نوشته شده در   21 ارديبهشت 1401ساعت 2:5  توسط sadegh  بازدید 334 برچسب ها: تشویقی گربه,کاربرد تشویقی گربه,تربیت گربه با تشویقی گربه,خرید تشویقی گربه,قیمت تشویقی گربه,

پوچ گربه و اطلاعاتی در مورد آن

برای تغذیه گربه‌ها دو راه وجود دارد:
۱- غذای خانگی با دستور غذای مورد تایید دامپزشک
۲- خرید غذاهای تجاری گربه از پت شاپ و فروشگاه ها معتبر
غذاهای تجاری که مخصوص تغذیه گربه‌ها ساخته می‌شن و برندهای مختلفی دارن، به دو دسته بندی کلی تقسیم می شوند:
-غذای خشک
-غذای تر

ترکیبات غذای پوچ گربه چیست؟

پوچ (Pouch) در واقع یک نوع بسته بندی غذاست و در زبان انگلیسی به معنای بالش است. پوچ غذای تر یا همون سوپ گربه است که معمولا آبکب تره و حدود 60 الی 70 درصدش را مایعات تشکیل میده، که اکثرا ایرانی ها به نام پوچ گربه می شناسنش

پوچ گربه چه فرقی با کنسرو داره؟

ترکیبات پوچ گربه و کنسرو گربه تا حدود زیادی می تونن شبیه هم باشن، فرقی هم نمی کنه چه برندی باشه. فقط نحوه استفاده از پوچ گربه در مقایسه با کنسرو گربه مزایایی داره که در ادامه به اون اشاره می کنیم:
برای گربه هایی که معمولا عادت به آب خوردن ندارن انتخاب پوچ گربه بهترین گزینه است چرا که پوچ گربه هم آبکی‌تره و هم درصد بیشتری از حجمش رو مایعات تشکیل دادن (حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد)و به راحتی می تونه آب مورد نیاز بدن گربه رو تامین ‌کنه.
همچنین غذای گربه معمولا دارای سسی (اغلب) ژله ‌ای و بسیار خوش خوراک و خوشمزه و به این ترتیب دیگه گربتنون برای خوردنش ناز نمی کنه.
مزیت دیگه پوچ گربه اینه که معمولا به اندازه یک وعده غذایی گربه است که بسته بندی هاش معمولا ۱۰۰ گرمیه و با طعم های مختلفی ارائه میشه.

پوچ گربه

انواع طعم های غذای پوچ گربه

پوچ گربه طعم مرغ
 پوچ گربه طعم ماهی
 پوچ گربه طعم گوشت
پوچ گربه طعم ماهی سالمون
پوچ گربه طعم شاه میگو
 پوچ گربه مدل بیف

قیمت پوچ گربه در مقایسه با کنسرو گربه

پوچ گربه نسبت به کنسرو گربه گران تر محسوب میشه، و از نظر حجم هم در نظر بگیرید کنسرو گربه صرفه اقتصادی بیش تری داره، البته هنگام خرید باید همه موارد، مزایا و معایب این دو محصولو با هم در نظر بگیرید.

 

+ نوشته شده در   20 ارديبهشت 1401ساعت 1:25  توسط sadegh  بازدید 155 برچسب ها: پوچ گربه,غذای مرطوب گربه,خرید پوچ برای گربه,غذای کنسروی برای گربه,خرید پوچ گربه از فروشگاه دیجی پت,

تغذیه و قیمت غذای سگ مالتیز

یکی از نکته‌های جالب در سگ های مالتیز (Maltese) این است که می توانید با تغییر در نحوه اصلاح مو، آن‌ها را به شکل‌ها و فرم‌هایی جذاب و زیبا درآورید و گزینه های پیش روی شما بسیار متنوع هستند. در سال های اخیر نژاد مالتیز بسیار پرطرفدار شده است و البته این نژاد نیز ثابت کرده است که می‌تواند برای بیشتر خانواده‌ها و افرادی که می خواهند سگ را به عنوان حیوان خانگی داشته باشند، گزینه ای بسیار مناسب است.

سگ های مالتیز پرانرژی و نیرومند هستند. دوست دارند تحرک داشته باشند، به اطراف دویده و بازی کنند تا کاملا خسته شوند (که معمولا بسیار طول می کشد تا به مرحله خستگی برسند) و پس از آن نزد صاحبانشان باز می گردند و انتظار دارند در حالی که در آغوش گرفته شده اند، موهایشان نوازش شود.

سگ های نژاد مالتیز می‌توانند همدم و همراهانی بسیار خوب باشند. به همین علت یکی از مناسب ترین نژاد ها برای استفاده در سگ درمانی هستند. همچنین از نظر مطیع بودن، چابکی و مهارت های ردیابی، در رده بالایی قرار می گیرند. سگ های این نژاد زیبا و دوست داشتنی که علاقه و وفاداری زیادی به صاحبان خود دارند، می توانند یک انتخاب مناسب برای بسیاری از افراد باشند.

مالتیزها برخلاف ماهیت پرانرژی، اندازه بسیار کوچکی دارند بنابراین حتی آپارتمان‌ها و ساختمان‌های کوچک نیز برای آن‌ها مناسب است. همچنین سگ های مالتیز با این که موهایی بسیار زیادی دارند اما موی زیر لایه (پشم زیرین) ندارند و ریزش موی آن ها بسیار کم است و این موضوع نیز یکی از نکات مثبت برای نگه داری از آن‌ها در آپارتمان می باشد.

این نژاد زیبا و پر انرژی هستند طوری که حتی نگاه کردن به حرکات آن ها لذت‌بخش است. اما اگر سگ را برای محافظت می‌خواهید، مالتیزها توانایی های زیادی در این باره ندارند و فقط می توانند با پارس کردن شما را متوجه سازند.

این سگ‌ها حیواناتی باهوش هستند بنابراین برای آموزش دادن گزینه ای مناسب باشند و همچنین به راحتی با محیط خانواده و کودکان تطابق پیدا می کنند.

خصوصیات شخصیتی مالتیزها

سگ های مالتیز، دوست داشتنی، زیبا، بازیگوش و وفادار هستند و می توانند هر کسی را به عنوان دوست خود بپذیرند (انسان یا حیوان). این حیوانات بسیار باهوش هستند و هر جایی که هستند موجب شادی می شوند. از آن جایی که آن‌ها اشتیاق زیادی به یادگیری دارند، آموزش دادن سگ های مالتیز، به خصوص با استفاده از استراتژی تشویق، بسیار آسان است.

مانند دیگر سگ ها، سه عامل اصلی وراثت، آموزش و فعالیت های اجتماعی به شخصیت مالتیز ها شکل می دهد. به همین علت اگر وقت و علاقه کافی به مالتیزها اختصاص داده شود، می توانند حیواناتی بسیار باهوش و اجتماعی شوند.

برای اطمینان از سلامتی جسمی و شخصیتی مالتیز، سعی کنید پروش دهنده ای مورد اعتماد برای خرید حیوان خانگی خود بیابید. همچنین هنگام خرید مالتیز دقت کنید که اندازه ای مناسب داشته باشد (بیش از حد کوچک یا بزرگ نباشد)، زیاد فعال نباشد و نسبت به حیوانات دیگر خشن و زورگو نباشد. همچنین والدین (یا حداقل مادر) او را ببینید، زیرا همانند انسان ها حیوانات نیز بسیاری از خصوصیات خود را از والدین خود به ارث می برند.

همانطور که گفته شد استراتژی تشویقی در سگ های مالتیز معجزه می کند. این نژاد به اندازه ی کافی باهوش هستند که مهارت ها، نشانه‌ها و آموزش‌هایی که به آن ها داده می شود را به خوبی یاد بگیرند. اما شیوه ی ارائه آموزش باید صحیح و همراه با برنامه‌ریزی باشد.

مالتیزها انسان دوست هستند و بسیار به صاحبان خود وابسته می شوند. اما باید توجه داشت که اگر مورد بی توجهی و بد رفتاری قرار بگیرند، این پیوند شکسته شده و از نظر احساسی دچار مشکل می شوند. همچنین تحمل تنهایی برای سگ های مالتیز بسیار سخت است. به همین علت سعی کنید هیچگاه آن ها را برای مدت طولانی تنها و به حال خود رها نکنید.

بسیاری از نژادهای سگ‌ها، اجتماعی هستند و نیاز به آموزش‌های مربوطه دارند. اما اگر مالتیز ها با به کارگیری آموزش های مناسب به درستی اجتماعی شوند، مهارت های اجتماعی آن‌ها می تواند به شکل چشمگیری بالاتر از بسیاری از نژاد ها قرار گیرد. برای مثال یک مالتیز اجتماعی شده، هنگام ورود صاحبش یا افراد دیگر با صمیمیت و اشتیاق به بدرقه آن ها می رود و به اصطلاح به خوش آمد گویی می پردازد.

خوشبختانه مالتیزها سگ هایی کوچک هستند بنابراین می توانید در جهت افزایش مهارت های اجتماعی، آن‌ها را در موقعیت‌های مختلف همراه خود بیرون ببرید.

تغذیه و قیمت غذای سگ مالتیز

باید مراقب غذا خوردن مالتیزها باشین. اونا ممکنه بدغذا بشن و خیلی کم غذا بخورن یا اینکه پرخوری کنن و چاق بشن. بنابراین باید مقدار غذای مشخصی رو براشون تعیین کنید.

بهتره که به سگتون در روز ۲ وعده غذا بدین و هرکدوم در زمان مشخصی باشن. می‌تونین غذا رو به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در اختیار سگتون قرار بدین و اگه اونو نخورد برش دارین.

نباید غذا رو جلوی سگتون رها کنین چون باعث بدغذا شدنش میشه. بعد از غذا خوردن حتماً باید موهای صورت سگتون رو با یک پارچه تمیز کنید. پوزه کوتاه این نژاد موقع غذا خوردن سریع کثیف می‌شه و باید اونو تمیز کنید.

بهتره که موهای صورت مالتیزها رو کوتاه نگه دارین تا موقع غذا خوردن با غذا تماس پیدا نکنه. بعد از غذا باید هر روز دندون‌های سگتون رو مسواک بزنید.

ظرف غذای مالتیزها نباید پلاستیکی باشه و می‌تونین از ظرف‌های فلزی، استیل یا شیشه‌ای برای غذا دادن به اون‌ها استفاده کنین. برای خرید و اطلاع از قیمت غذای سگ مالتیز می توانید از طریق پت شاپ های آنلاین مثل پت شاپ دیجی پت اقدام فرمایید.

قیمت غذای سگ مالتیز

 

شرایط نگهداری مالتیز

برای نگهداری از این نژاد هم مثل هر سگ دیگه‌ای به یک سری لوازم و وسایل نیاز داریم. اگه در این مورد اطلاعات زیادی ندارید مطلب چک لیست و راهنمای خرید لوازم سگ رو مطالعه کنید.

از نظر اخلاقی مالتیز سگ حسودیه و دوست نداره رقیب داشته باشه. به خصوص اگه اونو از تولگی اجتماعی نکرده باشین یا تنها سگی باشه که در خونه نگهداری شده و با سگ‌های دیگه ارتباط نداشته خیلی لوس بار میاد.

در این صورت اگه با سگ جدیدی رو به رو بشه ممکنه واکنش‌هایی مثل گازگرفتن یا واق زدن از خودش نشون بده.برای همین شجاع و خوش برخورد بار آوردن سگ مالتیز رو از تولگی جدی بگیرید

برای نگهداری سگ مالتیز اولین موردی که باید بدونین اینه که به‌جا و به‌موقع بصورت صحیح بهش آموزش بدین.

این آموزش‌ها با تنها گذاشتن سگ در خونه شروع میشن و با آموزش‌هایی مثل یاد گرفتن جای دستشویی، آموزش قوانین خونه به سگ، تعیین یه برنامه مشخص، یاد دادن فرمان های مقدماتی و تکمیلی و…. ادامه پیدا میکنن.

+ نوشته شده در   20 ارديبهشت 1401ساعت 1:19  توسط sadegh  بازدید 156 برچسب ها: قیمت غذای سگ مالتیز,تغذیه سگ مالتیز,خرید غذای سگ مالتیز,بهترین غذا برای سگ مالتیز,

12 نکته ی کاربردی برای سفر به یونان -نکات سفر به یونان

نکات سفر به یونان

 این همان چیزی است که همیشه می خواستید! شما بلیط سفرتان به یونان را رزرو کرده اید. با وجود اینکه برای رسیدن به آنجا چند روز دیگر، هفته ها یا ماه ها باید صبر کنید، می توانید شروع به آماده شدن کنید. البته، این لیستی نیست که به شما بگوید چه چیزی را همراه ببرید. خیر، ایران هتل آنلاین مرجع رزرو هتل های ایران  قصد دارد نكات سفر مفیدی را كه باید قبل از عزیمت به یونان بدانید، برای شما ذکر کرده است، زیرا مهم است که از قبل در این مورد آگاه باشید.

نکات سفر به یونان

به یاد داشته باشید که Cash Is King – پول نقد بسیار ضروری است

بر خلاف سایر کشورهای اروپایی، یونان سر و کار زیادی با پول نقد دارد، بنابراین مطمئن شوید که پول کافی با خود دارید. در غیر این صورت، می توانید دستگاه های خودپرداز را، به ویژه در مرکز شهرهای بزرگ یونان، پیدا کنید، اگرچه ممکن است این مسئله در جزایرکمتر مرسوم باشد و در آن بسیاری از رستوران ها و موسسات کارت اعتباری را نمی پذیرند. نا امید نشوید، زیرا کارت های اعتباری در اکثر فروشگاه های بزرگ (فروشگاه های خرید، سوپر مارکت های بزرگ، مراکز خرید، رستوران هایی که در مکان های شلوغ واقع شده اند) پذیرفته می شوند. اما سعی کنید همیشه پول نقد به همراه داشته باشید؛ فقط هنگامی که شک دارید، قبل از خرید حتما سوال کنید.
شک نکنید که باید از قبل برنامه ریزی کنید

متأسفانه یونان برای افراد معلول به خوبی آماده و سازماندهی نشده است. اگر شما فردی با نیازهای ویژه هستید یا در حال مسافرت با این نوع اشخاص هستید، حتماً در هتل ها و کشتی ها اتاق یا کابین مخصوص افراد معلول را رزرو کنید. اگر قصد بازدید از برخی از جزایر یونان را دارید، سعی کنید به جزایر "مسطح" بروید زیرا دسترسی به بسیاری از امکانات برای معلولان در دیگر جزایر امکان پذیر نیست.

مراقب دود سیگار باشید

تخمین زده می شود تقریبا 50 درصد از یونانی ها سیگار می کشند که می تواند برای افراد غیر سیگاری بسیار آزار دهنده باشد. در حالی که ممنوعیت استعمال دخانیات درخارج منزل مقرر شده است، ورود به یک کافه یا رستوران که مردم در آن سیگار می کشند، هنوز هم بسیار معمول است، اگرچه بسیاری از مکان های جدید این ممنوعیت را اجرا می کنند. اما وقتی نوبت به سیگار کشیدن در فضای باز می رسد، متاسفانه کارهای زیادی نمی توان انجام داد.
نکات سفر به یونان
+ نوشته شده در  چهارشنبه 21 ارديبهشت 1401ساعت 1:22  توسط sadegh  بازدید 217 برچسب ها: آشنایی با یونان , آشنای با رز آبی , درباره گردشگری , درباره تور ایتالیا , تور فرانسه,

آشنایی با مرکز دلفین بی دبی

مرکز دلفین بی دبی

مرکز دلفین بی دبی

 

 

تحقیقات متعدد در جهان نشان داده است که دلفین ها حیواناتی بسیار باهوش هستند و قدرت یادگیری بسیار بالایی دارند ، انسان ها نیز از این استعداد شگفت انگیز استفاده کرده و از آنها برای اجرای نمایش های متنوع استفاده می کنند . دلفیناریوم دبی با قرار گیری در نزدیکی شهر دبی با نمایش های جذابی که بازیگران آن دلفین ها هستند مکانی مفرح برای سرگرمی گردشگران فراهم کرده است و میتوان گفت یکی بزرگترین مناطق گردشگری و پرطرفدار این شهر لوکس به شمار می آید . پارک دلفین ها به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری در دبی سالانه آمار بسیار زیادی از بازدید کنندگان را در سراسر دنیا سمت خود جذب کرده است که اکثر این افراد توریست هایی هستند که نتوانستند این جذابیت های شهر مدرن را نادیده بگیرند و به این شهر سفر کرده اند و اینکه دلفیناریوم جذاب دبی دارای فضایی سرپوشیده است و توسط دولت امارات متحده عربی حمایت و اداره می شود .

مرکز دلفین بی دبی:

معرفی پارک دلفین های دبی

دلفیناریوم شهر دبی بیش از ۵۰۰۰ متر مربع مساحت دارد که همراه با امکانات مدرن دریایی یکی از پیشرفته ‌ترین و پرطرفدارترین مناطق گردشگری دبی را از آن خود کرده است .  دلفین ‌ها زیستگاه خصوصی خود را با ۶۰۰ متر مکعب آب دریا که به استخر اصلی متصل می‌شود را شروع کرده است و همچنین یک استخر برای وضعیت پزشکی و یک استخر جداگانه برای وضعیت خوب این پستانداران طراحی و تعبیه شده است .   این مجموعه دارای سکوهایی برای تماشای دلفین‌ ها با گنجایش حدود ۱۲۵۰ نفر دارد . هر شخصی متناسب با سن و مهارت شنای خود می ‌تواند در این استخر های پر آب استفاده و لذت ببرد . شما می ‌توانید در کنار دلفین ‌ها در آب‌های کم‌ عمق قرار بگیرید و حتی آن ‌ها را در آغوش بگیرید و مطمئن باشید این حیوانات دوست داشتنی با شما همراهی خواهند کرد و تماشاگر نمایش های حیرت انگیز و تحت تاثیر دلفین ها در آب باشید .

 

نکته جالب اینجاست که اگر شما مسافران عزیز بخواهید در آب ‌های کم‌ عمق باشید ، این مجموعه به ازای هر ۱۰ نفر یک دلفین و در صورت شنا در عمق ، به ازای هر ۶ نفر یک دلفین در اختیار گردشگران قرار می دهند 

 

پارک دلفین دبی ۵۰۰۰ متر مربع امکانات دریایی مدرن به همراه حدود ۱۲۵۰ نفر گنجایش دارد . جالب است شما گردشگران بدانید که مجموعه پارک دلفین دارای فعالیت‌ های کودکان ، مهمانی‌ های تولد برای خردسالان و نوجوانان ، گردش‌ های علمی مدارس ، فضای مخصوص کودکان ، مدرسه رقص عربی ، انواع رستوران بین المللی با منو متفاوت و غذای سریع و خوشمزه و همچنین سینمای ۵ بعدی کوچک است .

 

پارک دلفین‌ های دبی اولین پارک دلفین دارای تهویه هوای داخلی در خاورمیانه است که زیستگاهی را برای دلفین‌ ها فراهم کرده است و به عموم مردم اجازه می‌ دهد تا از طریق برنامه‌ های زنده آن‌ ها را از نزدیک ببینند ، با آن‌ ها تعامل داشته باشند و عکس بگیرند و این بخش در سمت نهر دار پارک در بر دبی نزدیک شهر کودکان واقع‌ شده است . در ضمن پارک دلفین دبی در دوشنبه ۲۱ می ۲۰۰۸ توسط شهرداری این شهر افتتاح شد و بازگشایی شد و توسط دولت امارات متحده عربی برای فراهم کردن سرگرمی عمومی و آموزش آن‌ ها در رابطه با دلفین‌ ها و سایر موجودات دریایی حمایت و اداره می‌ شود .

 

این امر همچنین منعکس‌ کننده این است که تعامل با این پستانداران دوست‌ داشتنی مانند دلفین‌ ها می‌ تواند انگیزه ‌ای برای مسافران و عموم مردم در حفظ زندگی دریایی و محیط‌ زیست باشد و اینکه پارک دلفین دبی خانه ۵ دلفین سیاه دریایی ، سی نا ، سیوشا ، فلکا ، تتکا و جری و چهار گوساله ماهی شمالی ، قوشا ، مکس ، فیلا و لوشا است . این گوساله‌ های دریایی و دلفین‌ ها بنا به گزارشات از یک کشور متعلق به کشورهای مستقل مشترک‌ المنافع ، ائتلافی از ۱۱ جمهوری‌ سابق شوروی خریداری‌ شده‌ اند .

بازی و تفریح روزانه با دلفین ها به گردشگران تجربه ای به یاد ماندنی و جذاب را هدیه می دهد و مطمئن باشید که شما دوستداران حیات وحش بعد از تجربه اول مجدد به این مناطق گردشگری دبی بر می گردید و اینکه هدف اصلی این مجموعه تبدیل شدن به رهبر منطقه در زندگی دریایی و سرگرمی های خانوادگی مبتنی بر حیوانات است . استراتژی ما این است که یک جاذبه سرگرمی خانوادگی با رشد و رتبه بسیار بالا بر اساس یک برند قوی ایجاد کنیم که در برابر تاثیر عوامل خارجی قرار بگیرد .

 

هدف ما این است که تجربیات منحصر به فرد ، به یاد ماندنی و با ارزش را برای میلیون ها بازدید کننده و همچنین مسافران که به امارات متحده عربی و شهر دبی وارد می شوند ، ارائه دهیم  ، ما معتقدیم که ما این هدف را به طور عمده به لطف تعهد و شور و شوق تیم ما و قدرت برند ما که هرگز نمیتواند متمایز ، چالش انگیز و نوآورانه باشد ، به دست می آوریم.

+ نوشته شده در  سه شنبه 20 ارديبهشت 1401ساعت 9:14  توسط sadegh  بازدید 99 برچسب ها: بازدید از دبی , مکان های دیدنی دبی , رز آبی , سفر با رز آبی , گردشگری رز آبی,

آموزش تابلوخوانی چیست در دلفین وست

تابلوخوانی چیست؟

تابلوخوانی چیست

 

برای ورود و موفقیت در هر حرفه و شغلی، آموزش و کسب مهارت در زمینهٔ مورد نظر، گام اول است. ورود به بازار سرمایه و تبدیل به یک معامله گر حرفه‌ای شدن، آرزویی آرمانی است که هر سرمایه گذار در سر می‌پروراند؛ اما این مهم به‌راحتی قابل دستیابی نبوده و مستلزم یادگیری پی‌درپی است. در کنار مفاهیمی چون تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی، یکی از مباحث بسیار مهم که هر سرمایه‌گذار نیازمند آن است، بازارخوانی و تابلو خوانی در بورس است که به‌نوعی کار روانشناسی بازار بورس را انجام می‌دهد. یک سرمایه گذار می‌بایست بر تابلو بورس و بازارخوانی تسلط کافی داشته باشد تا بتواند به بررسی و تجزیه و تحلیل اتفاقات روی تابلو پرداخته و به دنبال آن به خرید و فروش سهام بپردازد.

 

ضرورت یادگیری تابلو خوانی در بورس

تابلو خوانی و بازار خوانی در سایت TSE یکی از مهمترین موضوعات برای خرید و فروش سهام به حساب می‌آید. با بررسی و تحلیل اطلاعات موجود در این سایت، می‌توان جهت حرکت سهم و بازار را تشخیص داد. اگر به دنبال سهم خاصی باشیم، با جستجو در سایت (Tsetmc) مانند تصویر زیر می‌توان سابقه معاملات آن سهم را مشاهده و بررسی کرد. در ادامه به بررسی سهم دزهراوی می‌پردازیم.
همان‌طور که در مطالب پایین ملاحظه می‌کنید، بخش‌های مختلف اطلاعات مربوط به هر سهم با اعداد ۱ تا ۸ شماره‌گذاری شده که در ادامه به توضیح هریک و بررسی سهم دزهراوی می‌پردازیم.

تابلوخوانی چیست :

 

۱. قیمت

بخش اول وضعیت قیمت حال حاضر سهام را نشان می‌دهد. قیمت خرید بهترین سفارشی که در سطر اول سفارشات وجود دارد است. قیمت معامله بیانگر آخرین قیمت معامله‌شده سهام است. قیمت اولین، اولین معامله‌ای که در نماد انجام شده است را نشان داده و قیمت پایانی، میانگین موزون قیمت های معامله‌شده همان روز با توجه به حجم معاملات است. قیمت فروش نیز مانند قیمت خرید بوده و قیمت دیروز، قیمت پایانی روز گذشته را نشان می‌دهد.

چنانچه آخرین قیمت معامله نسبت به قیمت پایانی بیش‌تر باشد، نشان‌دهنده اقبال بازار به سهام است و روند مثبت احتمالی در روز بعد را نشان می‌دهد و برعکس. در محاسبه قیمت پایانی سهام، میزان حجم مبنای سهم نیز بررسی می‌شود و درصورتی‌که تعداد سهام معامله‌شده در یک روز بسیار کمتر از حجم مبنا باشد، قیمت پایانی نزدیک صفر است. در کل از قیمت پایانی برای محاسبه قیمت مجاز روز آینده استفاده می‌شود.

۲. بازه قیمتی

این بخش تغییرات سهم را به‌صورت روزانه، هفتگی و سالیانه نشان می‌دهد. بازه روز حداقل و حداکثر قیمتی است که سهام شرکت در آن روز معامله شده است. قیمت مجاز قیمتی است که سهم می‌تواند روزانه در آن بازه نوسان داشته باشد. بازه هفته درواقع قیمت سهام شرکت در طی یک هفته را نشان می‌دهد و بازه سال قیمت سهام را در طی یک سال گذشته نشان می‌دهد؛ یعنی اگر امروز ۲۰ فروردین باشد قیمت سال نشان‌دهنده قیمت سهام شرکت از ۲۰ فروردین سال گذشته تا ۲۰ فروردین امسال است.

به‌عنوان‌مثال بازه روز سهام دزهراوی در ساعت ۰۹:۰۰ اولین معامله سهم در قیمت ۲۰۶۱۷ ریال انجام شده و بعد از آن با افزایش تقاضا همراه و قیمت تا محدوده ۲۱۴۲۶ ریال رشد می‌کند و تا پایان معاملات نیز در همین محدوده معامله می‌شود. پس بازه روز سهم (۲۰۶۱۷ – ۲۱۴۲۶) ریال است.

+ نوشته شده در  سه شنبه 20 ارديبهشت 1401ساعت 3:02  توسط sadegh  بازدید 345 برچسب ها: آموزش تابلو خوانی , آموزش بورس , آموزش دلفین وست , آموزش فارکس , ارزدیجیتتال,

بازسازی سقف با کناف چیست؟

مراحل نصب سقف کناف در بازسازی ساختمان

سقف کناف در بازسازی ساختمان باید به چه صورت باشد؟

یکی از جدید ترین و مدرن ترین دکوراسیون هایی که امروزه می توانید ببینید کناف است. برای این که با مراحل نصب سقف کناف در آشنا شوید بهتر است این مقاله را تا آخر بخوانید. کناف یک نوع پوشش گچی است که روی لایه اصلی سقف نصب می شود. پس از اجرای تمام مراحل سفت کاری می توانید روی سقف کار کنید و یکی از بهترین دکوراسیون ها برای خانه های مدرن امروزی همین کناف است. کناف از این نظر که دارای تنوع طرح های زیاد است بازار خوبی هم دارد.

احرای سقف کناف ساده

نورپردازی سقف های کناف

آشنایی با مراحل نصب سقف کناف در بازسازی ساختمان می تواند به شما کمک زیادی کند تا در انتخاب دکوراسیون خانه تان تصمیم بگیرید. سقف های کناف زیبایی و امکان شخصی سازی بسیار بالایی دارند. شما می تواند با یک نورپردازی ساده سقف خانه خود را بسیار زیبا کنید. کناف به دلیل فاصله با سقف اصلی در دسته سقف های کاذب قرار می گیرد. کناف در ایران بسیار مورد استقبال قرار گرفته است و امروزه همه خواهان این نمونه سقف های زیبا هستند.

مراحل نصب سقف کناف در بازسازی ساختمان بسیار آسان تر از این است که بخواهید فقط سقف را کناف کنید. هنگام بازسازی ساختمان همه چیز مهیا است تا تمام تغییرات را روی خانه خود اعمال کنید. استفاده از سقف کاذب می تواند نمای دکوراسیون خانه شما را به طور کلی عوض کند.

انواع مدل های سقف کناف در بازسازی ساختمان

برای این که مراحل نصب سقف کناف در بازسازی ساختمان را بدانید، باید انواع آن را هم بشناسید. مواردی که در ادامه گفته می شود، انواع سقف های کناف هستند.

  • سقف های کناف با قابلیت نورپردازی
  • سقف های کنافی عایق حرارت و صدا
  • سقف های کناف مجلسی

این ها نمونه هایی از سقف های کناف بود که نام بردیم.

طرح کناف سقف سالن

کناف سقف پذیرایی گرد

از نمونه های مجلسی که طرح زیادی هم دارد در خانه ها استفاده می شود و جلوه بسیار زیبایی هم دارد. از نمونه های سقف کناف که دارای عایق حرارت و صدا هستند در مکان های حساس استفاده می شود. سالن های جلسات را می توان به عنوان مثال نام برد. بسیاری از مدل های کناف را می توان نورپردازی کرد. نورپردازی کناف به وسیله ریسه های LED امکان پذیر است. این ریسه ها به صورت نواری بوده و قابلیت چسبیدن به سطوح صاف را دارند.

مراحل نصب سقف کناف چگونه است؟

در صورتی که می خواهید مراحل نصب سقف کناف در بازسازی ساختمان پیاده کنید بهتر است آشنایی کامل با آن داشته باشید. پیش از همه چیز در بازسازی سقف قبلی که به احتمال زیاد فرسوده شده و ترک دارد را تخریب می کنند و گچ باقی مانده روی آن را خالی می کنند. پس از خالی کردن هر چیز اضافه در سقف، ترمیم انجام می شود. پس از انجام ترمیم و سفت کاری سقف نوبت به انجام نازک کاری ها می رسد. می توانید با استفاده از یک لایه گچ سفید، مکانی برای کناف فراهم کنید. لایه ای از گچ که کار می کنید باید ضخامت بالایی داشته باشد تا در طولانی مدت سقف شما دچار ترک یا خرابی نشود.

در اجرای مراحل نصب سقف کناف در بازسازی ساختمان دقت زیادی کنید. این موضوع از این نظر اهمیت دارد که سقف خانه نمایی است که همیشه در دید است و خرابی های آن را نمی توان با استفاده از قاب عکس پوشاند. بهتر است از افراد ماهر در انجام این کار کمک بگیرید. پس از اجرای سقف اصلی باید به سراغ کناف بروید. ابتدا اسکلت طرح کنافی که می خواهید را جای گذاری و محکم می کنید. باید از محکم بودن اسکلت اطمینان حاصل کنید. در صورت امکان پایه ها را به ستون اصلی جوش دهید. پس از محکم سازی اسکلت می توانید به راحتی آن را به شکل مورد نظر در بیاورید.

بازسازی سقف با کناف

دکوراسیون داخلی ساختمان شما اهمیت زیادی دارد و می توانید با استفاده از طرح های زیادی که دارد زیبایی منحصر به فردی به دکوراسیون و نمای داخلی ساختمان شما می دهد. از آنجایی که با مراحل بازسازی سقف با کناف در بازسازی ساختمان آشنا شده اید باید این موضوع را هم بدانید که استفاده از نورپردازی در کناف می تواند زیبایی دو چندان به نمای سقف خانه شما بدهد. می توانید از انواع نور های تمام رنگ استفاده کنید تا از رنگ های یکنواخت خسته نشوید. این رنگ های زیبا با برق بسیار کمی کار می کنند و عمر بسیار بالایی دارند. قیمت به صرفه و اقتصادی در این ریسه ها یکی از دلایل مهم فروش آن است.

مدل برای سقف کناف جدید

نمونه بازسازی گروه مهندسی هــوما با سقف کناف

چرا سقف کناف برای خانه خود استفاده کنیم؟

تا اینجای مقاله مراحل نصب سقف کناف در بازسازی ساختمان را دانستیم. می خواهیم با هم عوامل برتری کناف را نسبت به دیگر سقف ها بررسی کنیم.

  1. کناف نیازی به ملات و اضافه کاری ندارد
  2. نصب راحت و آسانی دارد
  3. قابل نصب در هر مکانی می باشد
  4. تنوع طرح و مدل تقریبا بی نهایت دارد و می توانید به سلیقه خودتان طرح بزنید
  5. امکان استفاده از نورپردازی
  6. نصب آسان و سریع در کمترین زمان ممکن و بهترین نتیجه

به همین دلیل می توان گفت که کناف یکی از بهترین دکوراسیون های داخلی است که می توانید برای ساختمان خود در نظر بگیرید.

سخن پایانی

در پایان این مقاله مراحل نصب سقف کناف در بازسازی ساختمان را یاد گرفتیم و ویژگی های منحصر به فرد آن را هم بازگو کردیم. استفاده از کناف در دکوراسیون داخلی خانه می تواند زیبایی منحصر به فردی به منزل شما ببخشد. کناف به سادگی و در کمترین مدت زمان به سلیقه شما نصب می شود. نورپردازی هایی که می توان در ساختمان استفاده کرد بسیار خاص هستند. شما می تواند هر طرح دلخواهی را که می خواهید با مشاورین و مهندسین شرکت هومــــا دیزاین در جریان بگذارید تا در کمترین زمان برای شما اجرایی شود.

سوالات متداول

  1. در کدام مدل از سقف ها امکان نورپردازی به صورت نور مخفی وجود دارد؟
    در سقف های کناف می توانید به راحتی از نورپردازی استفاده کنید و آن را به دلخواه خودتان شخصی سازی کنید.
  2. سقف کناف صرفه اقتصادی دارد؟
    شاید این نمونه از سقف صرفه اقتصادی زیادی نداشته باشد ولی یکی از لاکچری ترین و زیباترین نمونه های سقفی است که عمر بالایی هم دارد.
  3. از سقف های کناف عایق صدا و حرارت در چه مکان هایی می توان استفاده کرد؟
    پیشنهاد می شود در سالن های جلسات از آن استفاده کنید تا عایق صدای آن کاربرد خود را داشته باشد.
  4.  
 
+ نوشته شده در  سه شنبه 20 ارديبهشت 1401ساعت 1:46  توسط sadegh  بازدید 165 برچسب ها: بازسازی سقف کناف, بازسازی سقف, بازسازی سقف با کناف, بازسازی سقف های ساختمانی,

کد بورسی چیست؟/چگونه کد بورسی بگیریم؟

کد بورسی

منظور از کد بورسی چیست؟

کد بورسی یک کد ۸ بخشی است که سه بخش اول آن متشکل از مخفف نام خانوادگی شخص و پنج بخش بعدی آن از اعداد تصادفی تشکیل شده است. به عنوان مثال در صورتی که نام خانوادگی شما مهرجویی باشد، کد بورسی شما چنین ترکیبی خواهد داشت: «مهر ۶9۷۳۱».

گفتیم که در صورت قصد ورود به بازار بورس، در ابتدا باید برای ثبت نام و دریافت کد بورسی اقدام کنید. این کار در حال حاضر به دو شکل حضوری و آنلاین قابل انجام است و علاقه‌مندان می‌توانند در صورت نیاز به یکی از این دو روش برای ثبت نام و دریافت کد بورسی در شهر خود اقدام کنند. پس برای دریافت کد بورسی وارد دو سامانه سجام و کارگزاری مورد نظر خود شوید و در این دو سامانه ثبت نام کنید.

پروسه ثبت نام هم تنها پرکردن فرم‌های اطلاعاتی است که برای شما به نمایش درخواهد آمد. با وارد کردن شماره تماس خود و پرداخت هزینه ثبت نام می‌توانید این فرم‌ها را مشاهده و پر کنید. البته کارگزاری آگاه برای افزایش سهولت فرایند ورود به بورس و دریافت کدبورسی، امکان ثبت نام همزمان سجام و کارگزاری را فراهم کرده است. یعنی با مراجعه به سامانه آگاه اکسپرس می‌توانید به سادگی و با یک بار پر کردن فرم‌ها ثبت نام خود را تکمیل کنید. در ادامه این مطب  مراحل ثبت نام در بورس را توضیح خواهیم داد اما قبل از این لازم است کمی با سامانه سجام و ضرورت دریافت کد سجام آشنا شویم.

 

کد سجام چیست؟

بر اساس قوانین و ضوابط سازمان بورس، هر شخص برای ورود به بازار سرمایه و انجام معاملات بورسی، باید در سامانه سجام ثبت نام کند و اطلاعات خود را در آن وارد کند. سامانه سجام سایتی است که به منظور یکپارچه‌سازی اطلاعات در بازار سرمایه و شفاف‌سازی مشخصات افراد حاضر در بازار سرمایه تاسیس شده است. با ورود به سامانه سجام به آدرس Sejam.ir می‌توانید روی گزینه ثبت نام کلیک و اطلاعات یا مشخصات هویتی خود را وارد کنید. مبلغ قابل پرداخت ۱۰ هزار تومان است که در سایت آگاه اکسپرس این هزینه نیز دریافت نمی‌شود.

گفتنی است که در گذشته ثبت نام سجام  اجباری شده است. به بیان دیگر ثبت نام سجام امری است که از جانب سازمان بورس برای تمام علاقه‌مندان به دریافت کد بورسی چه مشتریان حقیقی و چه مشتریان حقوقی الزامی است و هیچ فردی بدون ثبت نام در این سامانه اجازه فعالیت در بازار بورس را نخواهد داشت.

 

احرازهویت چیست و چگونه انجام می‌شود؟

یکی از مراحل مهم و لازم در ثبت نام و دریافت کد بورسی، مرحله احراز هویت است. گفتنی  است برای احراز هویت کد سجام خود حتما لازم است یک مرتبه به دفاتر پیشخوان مراجعه کنید. هر چند که امکان احراز هویت آنلاین نیز فراهم شده است. فهرست درگاه‌های مورد تأیید برای احراز هویت در وب سایت سجام وجود دارد.

گفتیم که برای احراز هویت کد سجام یا کد بورسی باید به دفاتر پیشخوان مراجعه کنید. در این دفاتر می‌توانید همزمان احراز هویت سجام و کد بورسی را با هم انجام دهید. برای این کار لازم است مدارک شناسایی خود (شناسنامه و کارت ملی) را به همراه داشته باشید. در ضمن می‌توانید به شعب آگاه مراجعه کنید و همان‌طور که گفتیم بدون نیاز به پرداخت هزینه، احراز هویت سجام و کارگزاری را به صورت همزمان انجام دهید.

کارگزاری آگاه امکان احراز هویت آنلاین سجام را نیز برای مشتریان خود فراهم کرده است. برای این کار باید نسخه جدید اپلیکیشن آساتریدر را نصب کنید و طبق توضیحات موجود، مراحل احراز هویت را انجام دهید.

در ادامه به چند سوال متداول درباره کد بورسی  جواب خواهیم داد.

آیا امکان دریافت چند کد بورسی برای شخص وجود دارد؟

برای هر شخص چه حقیقی و چه حقوقی این امکان فقط یک مرتبه از جانب سازمان بورس صادر وجود دارد اما شما می‌توانید در کارگزاری‌های مختلف ثبت نام کنید و به سامانه معاملاتی مختلف دسترسی داشته باشید. این موضوع به معنی داشتن چندین کد بورسی مختلف در بازار سرمایه نیست و در واقع شما می‌توانید از چند کارگزاری کد معاملاتی دریافت کنید اما کد بورسی تنها یک بار صادر می‌شود و همانند کد ملی ثابت است.

+ نوشته شده در  دوشنبه 19 ارديبهشت 1401ساعت 7:04  توسط sadegh  بازدید 328 برچسب ها: کد بورسی , بورس , مدیریت بورس , درباره بورس , درباره دلفین وست ,

غذای مناسب گربه چیست؟

غذای مناسب گربه چیست؟

بچه گربه ها برای اینکه استخوان ها و عضلات قدرتمندی داشته باشند به مواد مغذی خاصی نیاز دارند. آن ها برای رشد مغز و ساخت سیستم ایمنی قوی به این مواد مغذی نیاز خواهند داشت. غذاهای زیادی برای گربه ها در بازار وجود دارد. برخی از آن ها برای مراحل خاصی از زندگی گربه ها طراحی شده اند و برخی از آن ها می توانند مراحل مختلف توسعه ای این حیوانات خانگی را پوشش دهند. به خاطر داشته باشید که آغاز رژیم غذایی مناسب برای گربه ها می تواند برای سلامتی طولانی مدت آن ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار باشد. پس باید غذایی را خریداری کنید که بتواند نیاز بچه گربه در این مرحله حساس را پوشش دهد. در غیر اینصورت مجبور هستید باقی زندگی گربه را در  مطب دامپزشک و به دنبال خرید دارو باشید. بعد از اینکه نیازهای اصلی تغذیه ای بچه گربه را درک کردید و فهمیدید باید به دنبال چه مواد تشکیل دهنده ای باشید انتخاب غذای مناسب گربه بسیار ساده و اسان خواهد بود.

غذای مناسب گربه

 کربوهیدرات ها و پروتئین ها

در ابتدا باید بدانید که گربه ها گوشت خوار هستند. آن ها نمی توانند سبزیجات یا کربوهیدرات ها را  مورد استفاده قرار دهند. به همین خاطر پروتئین های حیوانی باید اصلی ترین غذای تشکیل دهنده رژیم غذایی بچه گربه ها باشد. اگر گربه شما مقادیر کافی از پروتئین گوشتی را به دست نیاورد بدن او دچار کمبود برخی از مواد مغذی مورد نیاز خواهد شد.

در چنین شرایطی بدن گربه شروع به تجزیه خود عضلات می کند و تلاش می کند از طریق این روش مواد مغذی مورد نیاز خود را تامین نماید.

پروتئین های حیوانی برای رشد سالم عضلات و بافت ها، تامین اسیدهای آمینه و ایجاد بافت ها ضروری است. برخی از اسیدهای آمینه مهم تر از سایرین هستند. به عنوان مثال یکی از اسیدهای آمینه مهم برای بچه گربه ها و گربه ها taurine است.  این اسید آمینه برای عملکرد طبیعی قلب، بینایی و تولید مثل گربه ها ضروری است. بدون چنین اسید آمینه ای گربه کور می شود و از مشکلات قلبی رنج می برد. این اسید آمینه تنها در منابع گوشتی یافت می شود و باید بخشی از رژیم غذایی سالم او باشد. بیشتر غذاهای گربه با کربوهیدرات ها و غلات درست می شود و نمی توان از آن ها اجتناب کرد اما چنین مواد تشکیل دهنده ای باید درصد اندکی از مواد غذایی او را تشکیل دهند. مصرف زیاد کربوهیدرات در رژیم غذایی گربه باعث  ایجاد مشکلات روده ای و افزایش وزن زیاد در آن ها می شود.

چربی ها: این مواد برای بچه گربه ها خوب است

 چربی ها مهم ترین اجزای تشکیل دهنده رژیم غذایی گربه های کوچک هستند و به آن ها کمک می کنند ویتامین های مهم همچون ویتامین A، D، E و K را جذب نمایند و به غذاها طعم می بخشند. چربی ها می توانند منبع عالی از انرژی برای گربه ها باشند و  چربی مورد نیاز برای داشتن پوست و پوشش مناسب را فراهم آورند. رژیمی که چربی اندکی دارد به پوسته پوسته شدن پوست گربه و خشک شدن آن منجر می شود و احتمال بروز عفونت پوستی را بیشتر می کند. چربی ها و اسیدهای چرب برای توسعه گربه های کوچک ضروری هستند. بچه گربه ها باید منبع خوبی از اسیدهای چرب آراشیدونیک را دریافت نمایند. این اسیدها برای لخته شدن خون و رشد پوست ضروری هستند. بچه گربه ها همچنین به اسید لینولئیک برای داشتن پاسخ التهابی سالم نیاز دارند.

+ نوشته شده در   17 ارديبهشت 1401ساعت 6:1  توسط sadegh  بازدید 114 برچسب ها: غذای بچه گربه,رژیم غذایی بچه گربه,خرید غذای مخصوص بچه گربه,بهترین غذا برای بچه گربه,

غذای سگ دوبرمن پینچر چیست؟

نژاد دوبرمن پینچر در اواخر قرن نوزدهم در آلمان به‌عنوان سگ نگهبان پرورش داده شد.  اجداد دقیق آنها ناشناخته است، اما به نظر مي‌رسد ترکیبی از نژادهای مختلف از جمله روتوایلر ، تریر سیاه و پینشر باشد. دوبرمن پینچر با مو و پوشش براق، هيكل ورزشی و ماهیچه‌‌ای ظاهری بسیار اشرافی دارد. او یک سگ بسیار پرانرژی و باهوش است که برای کارهای پلیس و ارتش، سگ ورزشکار و همچنین همراه و همدم خانواده بسیار مناسب است. 

این نژاد از سگ اولین بار در قرن 19 در آلمان پرورش یافته استو اکثرا معتقدند این نوع از نژاد سگ فقط برای نگهبانی استفاده میشود و خطرناک است ولی طرفداران این سگ معتقدند که همدم  بسیار خوبی برای انسان است.دوبرمن همیشه آرام است تا وقتی که بفهمد خانواده اش در خطر است.دوبرمن بسیار تیز هوش و هشیار است.

نکته

سگ نژاد دوبرمن بسیار پر انرژی است و به تمرین و ورزش زیاد و مداوم نیاز دارد.
دوبرمن ذاتا یک سگ محافظ است، پس جای تعجب ندارد اگر مسئولیت مراقبت خانه شما را بپذیرد.

 

مشخصات ظاهری سگ نژاد دوبرمن

از مشخصات ظاهری حیوان می توان به چشمهای بادامی و گونه های پهن و عضلانی و نزدیک بودن لب ها به فکین و کتف های برجسته و پهن وعضلانی بودن سینه و کمر اشاره کرد. گوشهای نوک تیز، قوس گردن مناسب، بدن مستطیلی که معمولاً دم را روی مفصل دومین مهره دمی قطع می کند. دندان ها و پوزه قوی، سر مثلثی شکل، زانویی که به خوبی شکل گرفته و حاشیه های بدن که کاملا مشخص و بارز هستند، اندامی زیبا به آن داده اند.

سگ نژاد دوبرمن سگی است با جثه متوسط، با بدنی توپر، عضلانی و قوی که برای سرعت زیاد و استقامت طراحی شده است. از لحاظ ظاهری زیبا و از لحاظ حرکات پرانرژی، مصمم، دقیق، نترس، هوشیار و در عین حال مهاجم است.

اثرات نترسی و کنجکاوی در چشمهای تیره و در هماهنگی با ویژگی های بدن کاملا مشخص است. سگ نژاد دوبرمن از لحاظ بدنی قوی تر از آنچه که هست به نظرمی رسد و با غریزه خطاناپذیر خود درحالت آماده باش سریعاً پاسخ داده و بخوبی از صاحبان خود دفاع می کند.

چشمهای بادامی شکل، دارای عمق متوسط با حالتی قوی و پر انرژی که رنگ آن از قهوه ای معمولی تا قهوه ای تیره در سیاه رنگ و قرمز و خاکستری و حنایی در سگهای لکه دار متغیر است. گوشهای کوتاه شده را بصورت افراشته نگاه می دارد. دندانها بسیار قوی و سفید هستند و عملکرد آن دقیقاً شبیه به قیچی است.

غذای سگ دوبرمن پینچر چیست؟

برای حفظ سلامت سگ ها بهتر است که از محصولات ارگانیک جهت تغذیه آن ها استفاده شود. به عنوان مثال می توان از غذای مخصوص سگ ها که از مرغ ارگانیک، گوشت بره، برنج قهوه ای، بذر کتان و جو دو سر تشکیل شده، استفاده کرد. همچنین می توان در دستور غذایی آن ها مقداری روغن گل مغربی (گل پامچال)، جلبک های سبز-آبی، جینگو بیلوبا (نوعی گیاه دارویی)، زنجبیل و مواد مغذی و مفیدی از این قبیل را به کار برد. کندروئتین و گلوکزامین از جمله موادی هستند که برای تقویت مفاصل مفید بوده و مواد پروبیوتیک نیز به حفظ سلامت سیستم گوارش سگ ها کمک می کنند. بنابراین بهتر است غذای سگ دوبرمن پینچر تمام مواد مغذی و مفید را شامل شود.

غذای سگ دوبرمن پینچر

مقدار غذای روزانه این سگ ها را می توان 2.5 تا 3.5 فنجان غذای خشک با کیفیت در روز که به طور کلی به دو وعده غذایی تقسیم بندی می شود، در نظر گرفت.

پوشش خارجی و نظافت

پوشش خارجی براق و صاف دوبرمن ها کوتاه است و نزدیک پوست قرار دارد. ممکن است در زیر گردن لایه های پوششی جزئی غیر از لایه اصلی داشته باشند. رنگ پوشش خارجی آنها مشکی، قرمز، آبی و حنایی است. آنها بالای هر چشم دارای نشانه هایی هستند. این نشانه ها بر روی پوزه، گلو و سینه آنها همچنین روی پاها مشاهده شده است. پوشش خارجی براق دبی نیاز به نظافت کمی دارد. دوبرمن ها سگ های تمیزی هستند. به طول کوتاه پوشش خارجی آنها توجه نکنید. این نوع پوشش خارجی هم مستعد ریزش است. در این موارد نیاز به شانه زدن به صورت هفتگی با استفاده از شانه های مخصوص خواهد داشت. پس از فعالیت بسیار زیاد یا ورزش نیاز به استحمام دارد. با این حال، حمام مکرر لازم نیست. حداقل دو یا سه بار در هفته دندانهای دوبرمن خود را مسواک بزنید. اگر می خواهید از بیماری لثه و بوی بد دهان جلوگیری کنید، مسواک زدن روزانه بهترین روش خواهد بود.


سقف سبک LCP چیست و چه کاربردی دارد؟

سقف یکی از المان‌های اصلی و حائز اهمیت در ساختمان است که از نفوذ عوامل طبیعی همچون ریزش برف و باران، تابش مستقیم نور آفتاب، وزش باد و… جلوگیری می‌کند و در حفظ جان انسان‌ها نقش بسزایی دارد. از طرفی در دنیای مدرن و پیشرفته‌ی امروزه اصول و استانداردهای ساختمان سازی دستخوش تغییر و تحول شده‌اند و “سبک سازی ساختمان‌ها” را می‌توان یکی از اصول اصلی ساختمان برشمرد.

سبک سازی ساختمان‌ها بسته به شرایط به روش‌های متفاوتی امکانپذیر است که استفاده از سقف و دیوار پیش ساخته یکی از متداول‌ترین روش‌های سبک سازی است. جالب است بدانید که سقف پیش ساخته به هنگام وقوع زلزله معمولا آسیب نمی‌بیند و در غیر این صورت به علت وزن سبکی که دارد؛ خسارات مالی و جانی کمتری وارد می‌کند. امروزه بطور گسترده از این سقف ها برای پوشش سقف سوله استفاده می شود.

این اصول تا جایی اهمیت پیدا کرد و مورد توجه قرار گرفت که امروزه در بسیاری از کشورهای پیشرفته، روش‌های جدید ساختمان سازی جایگزین روش‌های پیشین شده‌اند و از متریال پیش ساخته برای ساختمان سازی استفاده می‌کنند.

سقف سبک LCP پیش ساخته چیست؟

استفاده از مصالح پیش ساخته سبک مزیت‌های زیادی دارد که نظر پیمانکاران و مهندسان ساختمانی را به سوی خود جلب کرده است. از مهم‌ترین مزیت‌های سازه‌های پیش ساخته می‌توان به کم‌تر بودن هزینه ساخت و ساز و مقرون به صرفه بودن هزینه‌های نهایی برای عموم افراد اشاره کرد. چراکه در این روش نسبت به روش‌های قدیمی: به نیروی کار کمتری نیاز است و در نتیجه برآورد هزینه‌های نهایی ساخت‌وساز کاهش می‌یابد. مصالح پیش ساخته ارزان‌تر از مصالح سنتی ساختمان سازی است. سقف سبک LCP به سقف‌هایی گفته می‌شود که در محیط اولیه (کارگاه یا کارخانه) ساخته شده و سپس در محیط ثانویه (محل استقرار سازه) مونتاژ می‌شود. سقف‌های پیش ساخته برای مناطق زلزله‌خیز بیشترین کارایی را دارند. در هنگام وقوع زلزله سقف پیش ساخته سبک می‌تواند از جان شما محافظت کند. اما سقف‌هایی با مصالح سنگین، نه تنها هیچ‌گونه محافظتی از شما نمی‌کنند بلکه به دلیل احتمال بالای ریزش، خود یک تهدید بزرگ محسوب می‌شوند.

مزایای استفاده از سقف پیش ساخته

در قسمت‌های قبل به 3 مورد سقف پیش ساخته ارزان و سبک اشاره کردیم. اما استفاده از این سقف‌ها چه مزایایی نسبت به مصالح سنتی ساختمانی دارد؟ بالا رفتن سرعت اجرای پروژه‌ها در صورت استفاده از سقف‌های پیش ساخته از مهم‌ترین علت‌هایی است که مهندسین ساختمانی به این خاطر استفاده از این سقف‌ها را توصیه می‌کنند. اما استفاده از این متریال‌های نوین برتری‌های دیگری نیز دارد:

  • نازک‌تر بودن سقف و دیواره‌ها، منجر به افزایش فضای داخلی ساختمان می‌شود.
  • میزان مصرف انرژی را کاهش می‌دهند.
  • در هر اقلیمی و با هر شرایط آب و هوایی امکان نصب آن‌ها وجود دارد.
  • وزن سبک آن‌ها، هزینه فونداسیون و به طبع آن هزینه نیروی کار را کاهش می‌دهد.
  • امکان اجرای پروژه‌های ساختمانی بدون بر جا ماندن نخاله‌های ساختمانی که تهدیدی برای محیط زیست به شمار می‌روند وجود دارد.
  • قابلیت جابه‌جایی و استفاده از آن‌ها برای پروژه‌ای دیگر را دارند.

با توجه به این موارد، استفاده از سقف پیش ساخته ارزان نه تنها توجیه اقتصادی دارد، بلکه از جهات بیشتری دارای برتری‌هایی است که منجر به استفاده روزافزون آن‌ها در پروژه‌های ساختمانی شده است.

انواع سقف‌های پیش ساخته

سقف پیش ساخته LCP

یکی از انواع سقف‌های پیش ساخته که بسیار مورد توجه است، سقف‌های LSP هستند. سقف‌ lsp ترکیبی از فولاد و بتن سبک است. این سقف به صورت کاملا پیش ساخته در کارگاه ساخته شده و سپس به محل پروژه منتقل می‌شود. این سقف در کارگاه همزمان با اجرای اسکلت‌بندی و فونداسیون ساختمان، بر اساس نقشه‌های اجرایی و دهانه‌های مورد نیاز ساخته می‌شود.

پس از ساخته شدن سقف سبک lsp، قطعات ساخته شده به محل نصب منتقل می‌شوند و قطعات در دهانه مورد نظر قرار می‌گیرند. این سقف‌ها عایق بسیار مناسبی برای صوت و حرارت هستند و برای ساختمان‌های مسکونی یک گزینه ایده‌آل به شمار می‌روند.

مزایای سقف‌های پیش ساخته LSP

از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از نوع سقف می‌توان به کاهش قابل توجه وزن سازه اشاره کرد. وزن هر متر مربع از این سقف‌ مرکب تقریبا 80 کیلوگرم است. با کاهش بار تحمیلی به سازه‌های ساختمانی، می‌توان عمر مفید سازه را افزایش داد. اما استفاده از این سقف پیش ساخته ارزان دارای مزایای بیشتری است که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • استفاده از این سقف نیازی به، بتن ریزی و قالب بندی ندارد و این امر سرعت به اتمام رسیدن پروژه را بسیار افزایش می‌دهد.
  • ارتفاع سازه، به دلیل کم‌تر بودن ارتفاع این سقف کاهش می‌یابد.
  • میزان لرزش و ارتعاش در این سقف نسبت به دیگر سقف‌ها مانند سقف‌های کامپوزیت یا عرشه کم‌تر است.
  • هزینه‌های ساخت‌وساز کاهش می‌یابند چراکه در صورت استفاده از این سقف، وزن سازه، ارتفاع آن و ابعاد فونداسیون کاهش می‌یابد.
  • این سقف دارای تاییدیه از نظام مهندسی است.

سقف پیش ساخته ساندویچ پانل

یکی دیگر از انواع سقف پیش ساخته ارزان، ساندویچ پانل‌های سقفی است. ساندویچ پانل نوعی متریال نوین ساختمانی است که جایگزین متریال سنتی، سنگین و پرهزینه ساختمانی شده است. ساندویچ پانل به‌طور کلی به دو دسته سقفی و دیواری تقسیم بندی می‌شود. ساندویچ پانل ساختاری سه لایه دارد که لایه میانی آن، لایه عایق است و می‌توان آن را هسته ساندویچ پانل دانست.

 

این لایه عایق که از جنس‌های مختلفی چون پشم سنگ، پلی یورتان و پشم شیشه ساخته می‌شود از دو طرف به دو لایه فلزی یا غیر فلزی محدود می‌شود. جنس لایه‌های رویه و زیره ساندویچ پانل‌های سقفی و دیواری اغلب از ورق گالوانیزه رنگی، ورق آلومینیوم و ورق آلوزینک است. ساندویچ پانل سقفی که خود دارای دو نوع گام دار (شادولاین) یا طرح سفال است نوعی سقف پیش ساخته به شمار می‌رود که کاربردهای بی‌شماری دارد.

سقف پیش ساخته بتنی

یکی دیگر از انواع سقف‌ پیش ساخته ارزان که در کاهش هزینه‌های ساخت‌وساز نقش موثری دارد، سقف‌های پیش ساخته و پیش تنیده است که با نام سقف‌های هالوکور شناخته می‌شوند. دال‌های بتنی پیش تنیده هالوکور یکی از نوین‌ترین سیستم‌های اجرای سقف‌های پیش ساخته به شمار می‌روند.

این سقف‌ها نیز مانند سقف پیش ساخته lsp ابتدا در کارگاه ساخته شده و سپس به محل پروژه منتقل می‌شوند. برای سقف هالوکور ابتدا طبق نقشه‌های اجرایی، فونداسیون و ستون‌های بتنی اجرا می‌شود. پس از آن بتن ریزی ثانویه و اتصال پانل‌های پیش ساخته به تیرها صورت می‌گیرد.

مزایای سقف‌های پیش ساخته هالوکور

  • سقف‌های هالوکور جزو انواع سقف پیش ساخته ارزان به شمار می‌روند.
  • با کمک این مصالح نوین، امکان ایجاد دهنه با طول زیاد وجود دارد.
  • سرعت نصب و اجرای این سقف‌ها بالا است.
  • سقف هالوکور یک سقف پیش ساخته سبک است که تا حدود 40 درصد وزن تحمیلی به سازه را کاهش می‌دهد.
  • فضاهای خالی داخل این سقف وجود دارد که می‌توان از آن‌ها جهت عبور دادن تاسیسات مکانیکال و الکتریکال استفاده کرد.

 

+ نوشته شده در  يکشنبه 18 ارديبهشت 1401ساعت 22:52  توسط sadegh  بازدید 361 برچسب ها: سقف سبک, سقف های سبک, سقف سبک پیش ساخته, سقف سبک ساختمانی,

جاذبه های دیدنی مورسیا در ز آبی

جاذبه های دیدنی مورسیا

 

 

همسایه کوچک شما و بیهوده، زیرا در مورسیا در هر مرحله چیزی وجود دارد که مسافران بسیار قدردانی می کنند - تاریخ و زیبایی.

مورسیا سرزمین باغ هاست، جایی که لیموها به ویژه محبوب هستند: آنها در همه جا مورد استفاده قرار می گیرند، حتی پای ها از برگ های لیمو پخته می شوند. و خود مورسیا تا حدودی شبیه آب نبات لیمو است - یا شیرین به نظر می رسد، طعم خوبی دارد یا دهان شما را با اسید می سوزاند. چنین است تاریخ خود شهر - تغییر شیرین و ترش، فراز و نشیب.

 
  • منطقه مورسیا "باغ اروپا" نامیده می شود - بیشترمیوه ها و سبزیجات مانند مرکبات، گیلاس، بادام، به و غیره، در کشور شمالی از اینجا آورده
  • مورسیا را "ماهی سرخ کردنی داغ اسپانیا" می نامند نه به این دلیل که 330 عدد وجود دارد  روز های آفتابی در یک سال یا در اینجا بود که حداکثر دمای اسپانیا ثبت شد، اما به دلیل اینکه شهر در بین قله های کوه که در گردش هوا اختلال ایجاد می کند.
  • رودخانه سگورا متاسفانه یکی از آلوده ترین رودخانه های اروپا به حساب می آید.

 

کاوش های باستان شناسی در سایت شهر مدرن مورسیا نشان می دهد که زندگی در اینجا از دوران نوسنگی وجود داشته است. سپس این سرزمین در ساحل رودخانه سگورا به تصرف رومیان درآمد. اما تاریخ واقعی شهر در زمان خلافت، در سال 825، زمانی که به طور رسمی توسط امیر قرطبه عبدالرحمن دوم تأسیس شد، آغاز می شود.

 

نام "Murcia" توسط اکثر مورخان به "کشور myrtles" یا "Mulberry Country" (lat. Murtae) ترجمه شده است. نسخه دوم این است که این روستا به سادگی یک دهکده متعلق به مورتیوس است (Murtius یک نام رایج رومی است). با گذشت زمان، تلفظ لاتین با عربی جایگزین شد و مورسیا چنین شد.

اعراب شهر را در اطراف رودخانه سگورا طراحی کردند و سیستم آبیاری خوبی برای آن فراهم کردند. در قرن دوازدهم، به گفته یک جغرافیدان عرب، این شهر "شهری پرجمعیت و مستحکم" بود. این شهر از نظر فناوری پیشرفته بود: تولید سرامیک، کرم ابریشم و کاغذ در اینجا رونق گرفت، تقریباً اولین شهر در اروپا.

 

 

مورسیا برای چندین قرن محل اختلاف بین مسلمانان و مسیحیان بود تا اینکه در سال 1304 سرانجام بخشی از تاج کاستیلیان شد. قرن هجدهم به دلیل تولید ابریشم، اوج شکوفایی اقتصادی مورسیا را شاهد بود، اما در قرن نوزدهم این شهر متحمل یک سری فجایع شد - غارت توسط سربازان ناپلئون، زلزله های وحشتناک، سیل، طاعون و وبا. اما در عین حال این شهر با جاذبه های هنری فراوانی غنی شد.

 

جاذبه های دیدنی مورسیا :

 

 

هر شنبه، شهرداری مورسیا یک تور رایگان از دیدنی های شهر قدیمی برگزار می کند. ثبت نام الزامی است، مجموعه در یکی از ساختمان های میدان کاردینال بلوگا است.

 

تمام مسیرهای توریستی در مورسیا با گشت و گذار آغاز می شود کلیسای جامع ، که نه تنها به دلیل قدمت آن - ساختمان اصلی در سال های 1394-1465 ساخته شده است، بلکه به دلیل این واقعیت است که نمونه ای از التقاط چند صد ساله است. به عنوان مثال، ساخت و ساز به سبک گوتیک ایتالیایی و برج های ناقوس به سبک رنسانس آغاز شد، سپس این پروژه به دست صنعتگرانی که به سبک باروک کار می کردند، سپس روکوکو و بعداً نئوکلاسیک رسید. نمای اصلی کلیسای جامع که در قرن 18 تکمیل شد، یکی از شاهکارهای باروک اسپانیایی است.

ارتفاع کلیسای جامع به 93 متر می رسد، 25 ناقوس روی برج ناقوس وجود دارد، وجود دارد. نظر ، که باز می شود  نمای زیبا به سوی شهر. کلیسای جامع در میدان کاردینال بلوگا واقع شده است، جایی که علاوه بر آن، چندین مورد دیگر مورد توجه توریست ها وجود دارد - کاخ اسقف (قرن هجدهم) و یک تازگی معماری، طبق معمول، در ابتدای وجودش که باعث بحث و جدل می شود - گسترشی برای تالار شهر، به گفته معمار پروژه رافائل مونئو، در سال 1998 تکمیل شد.

 

جاذبه های دیدنی مورسیا

+ نوشته شده در  يکشنبه 18 ارديبهشت 1401ساعت 6:47  توسط sadegh  بازدید 329 برچسب ها: رز آبی , تور مورسیا , تور یونان , تور ایتالیا , تور های خارجی,

بهترین تشویقی گربه | ترکیب تشویقی گربه با غذای جوسرا

اگر گربه دارید حتما می دانید که دادن تشویقی به دوست پشمالویتان چقدر می تواند لذت بخش و وسوسه انگیز باشد. در واقع دادن تشویقی به گربه یک جور ابراز علاقه محسوب می شود اما انتخاب تشویقی مناسب و سالم و همچنین خودداری از دادن مقدار زیاد تشویقی، برای حفظ سلامتی گربه شما ضروری است. در واقع تشویقی گربه به خودی خود مضر نیست بلکه نوع و مقدار آن ممکن است دردسرساز شود.

تشویقی گربه از طعم دهنده، گوشت قرمز، سفید و یا ماهی، روغن حیوانی، پروتئین گیاهی، اعضای حیوانات و دیگر مواد تهیه می شود و برای گربه بسیار لذیذ و حتی اعتیادآور است. از تشویقی می توانید برای خوشحال کردن گربه خود و یا به عنوان جایزه و تشویق برای آموزش استفاده نمایید.

بهترین غذای تشویقی برای گربه من چیست؟

تشویقی گربه انواع مختلفی دارد، از تشویقی های کرانچی و سفت گرفته تا تشویقی های نرم و بستنی گربه. بسیاری از تشویقی ها و اسنک های گربه با ویتامین، مواد معدنی و سایر مواد مغذی و مفید برای گربه غنی شده اند و حتی برخی از آن ها خاصیت درمانی دارند مثلا موجب افزایش سلامت پوست و مو می شوند.

 

شناخت تشویقی و انتخاب نوع مناسب و منطبق با شرایط جسمی گربه امری مهم است. چرا که دادن تشویقی ناسالم و یا بیش از اندازه به گربه می تواند سلامتی گربه شما را به خطر بیندازد و در واقع مضراتش بیشتر از منافعش باشد.

تشویقی هرگز نباید بیش از 10% مقدار کالری دریافتی و غذای روزانه گربه شما را تشکیل دهد، حتی می توان گفت درصد ایده آل مقدار تشویقی 5% می باشد. برخلاف غذاهای مخصوص گربه مانند غذای خشک و کنسرو، تشویقی یک غذای کامل و متعادل شده نیست و می تواند تعادل رژیم غذایی گربه شما را برهم بزند.

به عنوان مثل برخی از تشویقی های گربه حاوی 85% پروتئین هستند که برای یک گربه عقیم شده یا دارای اضافه وزن گزینه مناسبی نیست. پس بازهم یک انتخاب درست مهم است.

از طرف دیگر دادن مقدار زیادی تشویقی به گربه باعث می شود میل و اشتهای گربه شما برای غذای اصلی کم گردد و در طولانی مدت گربه به اصطلاح بدغذا شود و بدین ترتیب دچار مشکلات سلامتی ناشی از تغذیه نادرست گردد. این مورد مشکل بسیاری از صاحبان گربه می باشد که ناچارند انواع غذاهای مختلف را برای گربه خود خریداری کنند که در آخر گربه به خوردن هیچ کدام از آن ها تمایلی نشان نمی دهد.

یکی ازاین مشکلات شایع ناشی از دادن تشویقی زیاد به گربه، چاقی است. معمولا مقدار کربوهیدرات تشویقی ها بالاست که خود عامل چاقی است و شما با دادن میزان زیادی کربوهیدرات، پروتئین و کالری در واقع سلامت گربه خود را به خطر می اندازید. پس بهتر است کمی از لذت دادن تشویقی به گربه خود صرفنظر کنید تا گربه سالمی داشته باشید!

بهترین تشویقی گربه | ترکیب تشویقی گربه با غذای جوسرا

بهترین تشویقی گربه، تشویقی های طبیعی، فاقد طعم دهنده و نگهدارنده هستند. این نوع تشویقی ها در مدل های مختلفی یافت می شوند. یکی از بهترین انواع تشویقی مناسب گربه، ترکیب تشویقی گربه با غذای جوسرا می باشد.

ترکیب تشویقی گربه با غذای جوسرا